Skupno število ogledov strani

sobota, 14. maj 2022

DAVEK NUSZ se UKINE na NEPREMIČNINE se NE izvede

DAVKI na NEPREMIČNINE z MERO, brez PODVAJANJA !!!
RELIKT NUSZ DAVEK na 'stavbna zemljišča / stavbe' se UKINE !!!
DAVEK na NEPREMIČNINE se NE izvede - dovolj so OMREŽNINE, TROŠARINE, PRISPEVKI, DDV!!!

USTAVNO PRAVNE PODLAGE IN DEJSTVA:

ZA NEPREMIČNINE SO PLAČANI VSI STROŠKI IN DAVKI, ZATO JE DODATNO OBDAVČEVANJE POMEMBNO USTAVNO PRAVNO VPRAŠANJE SPOŠTOVANJA USTAVE RS, PRAVA IN ČLOVEKOVIH PRAVIC.

ČE NEPREMIČNINA NI V FUNKCIJI JE TO PRAVICA IN ODGOVORNOST LASTNIKA, ČE PA JE V UPORABI, SE Z NJO GOSPODARI, POSLUJE, PA LASTNIK PLAČUJE VRSTO DAJATEV (OMREŽNINE, DDV, TROŠARINE IN PRISPEVKE).

Dokumenti v mapi "PritožbePresojePozivi_NAVEDBE" na povezavi LINK TU.

KONKRETNA TOŽBA (dopolnitev 5) je na povezavi LINK TU. TU NAVAJAM TOŽENE NEPOSREDNO - OBČINA MENGEŠ, PO PRAVNEM POUKU (FORMALISTIČNO ZARADI IZVAJANJA DAVČNIH ODLOČB) - MF/FURS

Tožena stranka: Republika Slovenija, Ministrstvo za finance

Tožena stranka zaradi neposrednih kršitev pri ravnanjih in določanjih podlag za obračun nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča (NUSZ davka): Občina Mengeš

IN POGOJNO TOŽENE ZARADI NEODZIVNOSTI / MOLKA -  Tožene odgovorne stranke zaradi molka oz. pogojno odgovorne stranke zaradi neodzivnosti na poziv o ureditvi oz. opustitve presojanja podlag bistva pritožbenih razlogov, to je podvajanj davkov, dajatev, prispevkov za nepremičnine v povezavi z ustavno pravno nezakonitim in vprašljivo dopustnim NUSZ davkom: Vlada RS, Ministrstvo za javno upravo, Ministrstvo za infrastrukturo; oz. Računsko sodišče RS, Ustavno sodišče RS

T   O   Ž   B   A

na podlagi pouka o pravnem sredstvu v zavrnitveni odločbi Ministrstva za finance RS, št. DT-499-13-815/2021-3 (U.p.:MF-M1-P2) z dne 29. 3. 2022 (Priloga P-8), da je neutemeljena pritožba zoper »Odločbo o NUSZ, odpremljeno 20. 5. 2021, št. zadeve: DT4224-86/2021-002506, Datum 10. 5. 2021, U.p. FURS572 S« (Priloga P-0),

zaradi kršitev Občine Mengeš v postopkih in podlagah za odločbe NUSZ davka

in zaradi ustavno pravnih spornosti, kršenja človekovih pravic ter opustitve dolžnih ravnanj in molka pozvanih (KZ-1) o presoji bistvenih pritožbenih razlogov.

PREDLOGI ODLOČITEV UPRAVNEMU SODIŠČU:

1.   Pritožbi se ugodi in FURS »Odločba o NUSZ, odpremljeno 20. 5. 2021, št. zadeve: DT4224-86/2021-002506, Datum 10. 5. 2021, U.p. FURS572 S) (Priloga P-0) se zaradi kršitev Občine Mengeš pri postopkih in podlagah za NUSZ davek razveljavi oziroma odpravi.

Razveljavijo se vse analogne odločbe in preveč odmerjeni NUSZ davki tožniku v letih 2022, 2023, 2024.

in da se:

1.A.  Tožniku, in vsem zavezancem v Občini Mengeš, se povrnejo vse preveč odmerjene NUSZ davščine zaradi nezakonito odmerjenih točkovanj vrednote PTT, do ukinitve točkovanj v letu 2021,  oz. vrednote NN, ki jih Občina Mengeš še vedno nezakonito udejanja, z zamudnimi obrestmi kot jih zaračunava FURS  pri zamujanju (https://www.fu.gov.si/placevanje_in_izvrsba/podrocja/davcna_izvrsba/, https://www.fu.gov.si/placevanje_in_izvrsba/podrocja/opominjanje/)

1.B.  Podatki NUSZ davčnih odločb v Občini Mengeš so javno, digitalno, neposredno dostopni kot informacije javnega značaja, zaradi transparentnosti in verodostojnosti odločb NUSZ, podobno kot 'Javni vpogled o podatkih o nepremičninah – https://ipi.eprostor.gov.si/jv/'.

1.C.  Občina Mengeš mora verodostojno, analitično in argumentirati višine točkovanj za posamezne vrednote.

1.D.  Občina Mengeš mora seznaniti davčne zavezance s spremenjenimi kvadraturami, jih pojasniti, pozvati k preverjanju pravilnosti in s pravnim poukom napotiti na ustrezno reševanje pripomb oz. pritožb.

1.E.  Občina Mengeš mora verodostojno pojasniti posamezne vrste vrednot v odločbah zavezancev.

2.    Upravno sodišče Republike Slovenije posreduje na Ustavno sodišče Republike Slovenije pobudo in pritožbo zaradi bistvenih ustavnopravnih kršitev človekovih pravic pri postopkih in podlagah za NUSZ davek oz. nadrejeno za ponovno presojo odločbe o uvedbi davka na nepremičnine glede na vrsto že obstoječih in pričakovanih davščin na njih (poglavje 3. zgoraj) ter da se ukine NUSZ davek (nadomestilo za uporabo stavbnega zemljišča) in se presodi obseg primerne porabe občin ter se temu ustrezno poveča dohodnina, ki pripada občinam.

3.    Priznajo se stroški pritožnika v znesku 700,00 EUR.

4.    Prizna se kategorija pritožbe za oprostitev plačila sodne takse zaradi vzporednega oz. bistvenega pomena pritožbe na odločbo o NUSZ davku, ki ima pomen varstva človekovih pravic, prava in pravne države.


NAVEDBE IZ TOŽBE (DOPOLNITEV 5 Z DNE 06.01.2025

POGLAVJE 3, STRAN 6

Po obdobju sprejema Zakona o stavbnih zemljiščih (ZSZ, Ukaz Predsedstva SRS, Ur.l. SRS št. 18/84) v času družbene lastnine se je z osamosvojitvijo RS prešlo v ureditev »ustavno zajamčene lastnine s statusom ustavno zavarovane človekove pravice« (zasebne lastnine) (Odločba UstS RS, Ur.l. RS št. 24/92 dne 22. 5. 1992).

Institut NUSZ davka se v ZSZ ohranja (Zakona o stavbnih zemljiščih ZSZ – neuradno prečiščeno besedilo, 2021 Služba Vlade RS za zakonodajo)  (Ur.l. SRS, št. 18/84, 32/85 – popr., 33/89, Ur.l. RS, št. 24/92 – odl. US, 44/97 – ZSZ, 101/13 – ZDavNepr in 22/14 – odl. US).

Argument za ohranjanje NUSZ davka je bil pomembnost le-tega za delovanje občin kot vir za financiranje nalog lokalne samouprave. Iz naslednjih nekaj dejstev in podlag ter navedb in obrazložitev v P-6 je umestna presoja in zahteva za dejansko odpravo NUSZ davka in tudi za presojo o utemeljenosti davka na nepremičnine. Nenazadnje imajo občine vrsto omrežnin, del izpada NUSZ davka pa se lahko nadomesti z višjo primerno porabo iz dohodninskega davka.

Plačilo za uporabo infrastrukture (OMREŽNINA, ki je podoben znesek plačilu za količino: dimenzijo ali obseg uporabe), vodovod, kanalizacija, (tudi za čiščenje in zbiranje odpadkov, ki pa se ne točkujeta!) se mesečno plačuje koncesionarju in so ta sredstva namenska in jih poseduje občina - lastnica. Ta ista lastnica pa letno še dodatno obdavči lastnika nepremičnine za posredno obremenjevanje prostora z infrastrukturo katere ni lastnik, namreč električnega prenosnega, distribucijskega omrežja!

Kako se zavezancu določa, točkuje, davek za vrednoto, ki jo uporablja njegova nepremičnina, njeni uporabniki, za nekaj kar on ne obremenjuje in za kar že plačuje davščine (omrežnine, trošarine, prispevke, DDV)? Nizko Napetostno (NN) električno omrežje je (postalo) lastnina elektro distributerjev (SODO je prejemnik visokih omrežnin - predstavlja približno 1/3 računa), ki obremenjuje prostor.

PTT je relikt preteklosti. Bil je ožičeno telefonsko omrežje Telekoma Slovenije, ki se v prvotni analogni izvedbi (t.i. parice) odstranjuje ter nadomešča s sodobnejšimi digitalnimi omrežji. In, skupaj z NN el. omrežjem, ni vrednota / infrastruktura občin, da bi se lahko točkovalo zavezancem nepremičnin - obdavčevalo.

NUSZ davek je bila edina davščina zavezancem nepremičnin do uvedbe mesečnega plačevanja uporabe infrastrukture (omrežnine) v sorazmerju z dimenzijo priključka oz. s količinami uporabe – omrežninami.

Z uvedbo predpisov o omrežninah se ni presojalo o dvojnosti in vprašljivosti (spornosti) NUSZ davkado odločbe Ustavnega sodišča o njegovi neustavnosti, ki pa ga UstS dopušča od leta 2014!! [Predpisi, ki urejajo NUSZ davek ne veljajo več, ampak se jih skladno z odločbo Ustavnega sodišča Republike Slovenije št. U-I-313/13 z dne 21. 3. 2014, s katero je bil razveljavljen Zakon o davku na nepremičnine (ZDavNepr), lahko le še uporablja, ni pa jih mogoče spreminjati. Pravnih podlag, ki bi omogočile boljše poenotenje pravil za odmero NUSZ davka ni – so le pripravljanja, napovedovanja vsake trenutne vlade. Edini vzvod, s katerim občne trenutno lahko posegajo v način določanja NUSZ, je sprejem novega odloka o NUSZ – slednjega se npr. Občina Mengeš še ni poslužila. Odlokov, veljavnih pred razveljavitvijo ZDavNepr občine namreč ne smejo spreminjati, lahko jih le uporabljajo.].

POGLAVJE 4, STRAN 7

Zato posredujem pobudo naslovnemu sodišču, da kot pravosodna inštitucija vloži presojo o ustavnosti NUSZ davka iz časov družbene lastnine in tudi davka na nepremičnine, ki so že večkratno obdavčene – navedbe zgoraj, v poglavju 3.

O ustreznosti, pravičnosti davka na nepremičnine pa se naj, se mora, tudi ponovno presojati o njegovi dopustnosti in nujnosti ob vseh dajatvah, ki obremenjujejo lastnike nepremičnin. Tudi če nepremičnine niso v funkciji je lastnik ali njegov predhodnik zanje plačal vse dajatve, se mnogim drugim stvarem odpovedoval, ima pa vso osebno, človekovo, pravico, da z njo gospodari po lastni presoji, ne da bi ogrožal ali škodoval druge oz. skupnost.

Ustavno pravne podlage in dejstva: za nepremičnine so plačani vsi stroški in davki, zato je dodatno obdavčevanje pomembno ustavno pravno vprašanje spoštovanja Ustave RS, prava in človekovih pravic. Če nepremičnina ni v funkciji je to pravica in odgovornost lastnika, če pa je v uporabi, se z njo gospodari, posluje, pa lastnik plačuje vrsto dajatev (omrežnine, trošarine, prispevke, DDV, .., pa tudi okoljska in podnebna plačila).

Predlagam da Upravno sodišče Republike Slovenije posreduje na Ustavno sodišče Republike Slovenije pobudo in pritožbo zaradi bistvenih ustavnopravnih kršitev človekovih pravic pri postopkih in podlagah za NUSZ davek oz. nadrejeno za ponovno presojo odločbe o uvedbi davka na nepremičnine glede na vrsto že obstoječih in pričakovanih davščin na njih.

Napredek zelene javnofinančne reforme (ZeFRJ) je zaenkrat omejen, uvedeni ukrepi, dajatev na emisije CO2, trošarine za energijo, davek na motorna vozila, prispevka za URE in OVE ter Sklad za podnebne spremembe, pa pri zmanjšanju emisij toplogrednih plinov (TGP) do sedaj še niso bili zelo učinkoviti.

Na podanih osnovah in upoštevaje vse navedeno pritožnik, s sovlagatelji pritožbe, naslovnemu sodišču predlagamo, da po poglobljeni in učinkoviti presoji pritožbe, tudi glede ustavnih in občečloveških pravic, prava in pravne države .. ODLOČI ..




Ni komentarjev:

Objavite komentar

Oj! Vesel bom vaših odzivov, predlogov, .. Potrudil se bom hitro in konkretno odgovoriti. Se spremljamo!