OBVOZNICA
MENGEŠ
zgodovina dogajanja od 1997 do 2009
Prvi del - poslan kot članek (ni smel biti objavljen kljub že posatvljenemu za tisk)
v treh delih:
Nulti del - objavljen v Mengšan 2019 december (povsem skrajšan po diktatu)
Drugi del - podrobneje s slikami in dokumenti.
Nulti del - lahko preskočite (objavljen v Mengšan 2019, dne 13.12.2019 - krajšan pod prisilo in v pismih bralcev na strani 43, da je bil sploh lahko objavljen (župan je, po pregledu že pripravljenega glasila za tisk, od odgovornega urednika zahteval krajšanje na 1500 znakov s presledki!)
Add caption |
Moje mnenje v zapisu uredniku (slika desno): "Menim, da je neprimerno in nedopustno, da župan zahteva krajšanje. Lahko samo pove svoje mnenje oz. ga napiše v naslednji izdaji.
Odgovorni urednik je edini, ki v skladu s zakoni ureja javno glasilo.
Prispevek ni namenjen rubriki ’Pisma bralcev’ ampak kot članek.
Kot sem že napisal vsebinsko dopolnjuje dvostransko objavo novembra z 11.325 znaki. Moj članek ima (samo) 7.469 znakov. Ni naštevanje in ima pomembno, poučno-izkustveno, vsebino."
Odgovorni urednik je edini, ki v skladu s zakoni ureja javno glasilo.
Prispevek ni namenjen rubriki ’Pisma bralcev’ ampak kot članek.
Kot sem že napisal vsebinsko dopolnjuje dvostransko objavo novembra z 11.325 znaki. Moj članek ima (samo) 7.469 znakov. Ni naštevanje in ima pomembno, poučno-izkustveno, vsebino."
Prvi del (članek za Mengšan 2019 december, ki ni smel biti objavljen!)
OBVOZNICA MENGEŠ
Preusmeritve tranzitnega prometa iz mesta Mengeš s svojo osrednjo lego S–J (Kamnik–Ljubljana) in V–Z (Štajerska–Gorenjska) je posta(ja)la nujnost že v osemdesetih letih. Izgradnja avtocest k razbremenitvi ni prispevala. Prej nasprotno, saj U-sistem avtoceste okoli Ljubljane in premalo prepusten obroč okoli Ljubljane ter močno, že nenormalno povečan promet, še povečuje obremenitve na naših državnih cestah. Predvsem tovorni promet in dnevne migracije v/iz Ljubljane.
Tako je Mengeš začel dobivati ne le povezovalno (hitro/glavno) cesto pač pa tudi vzhodni krak obvoznice. Za mesto Mengeš smo to celoto sprejeli kot obvoznico. In so začele nastajati idejne študije variant in lokacijski načrti potekov. Pa jih poglejmo.
Primerjalna študija variant poteka zahodne in širih vzhodnih obvoznice Mengeš, dokument iz 1999 april, je prikazan na sliki 1. Povzema podobno, bolj podrobno, študijo variant potekov iz leta 1997 (navedeno v drugem delu tega opisa dogajanja). Zahodni potek je podoben. Kar nekaj jih je bilo, ki so zagovarjali celo zahodni, še enkrat dražji, potek s tunelom v dolžini 820 m! Trije vzhodni variantni poteki iz leta 1997 se v posameznih odsekih ločijo od kar štirih iz leta 1999. Varianta A tik ob Detelovi ulici z vijugastim potekom iz leta 1997 je bila umeščena v plane že davno pred tem. Leta 1999 je bila preoblikovana v dve verziji (A, A’). B in C varianti pa sta ostali skoraj enakega poteka kot dve leti prej. Veliko jih je zagovarjalo najbolj oddaljeno C varianto poteka - za zadnjo hišo na Jarški cesti pred mostom čez razbremenilnik.
Vse te študije DARS-a so se končale na Severu za odcepom ceste v Koseze oz. Topole in odcepom makadamske ceste proti Drnovemu.
Zgodovina dogajanja – kratko in slikovno
Obvoznico Mengeš je uspel uvrstiti v državne projekte poslanec (1996-2000) in župan g. Janez Per. In to celo v DARS-ov plan. Razlog je bil v nameri, da bi U-avtocestni (AC) sistem Ljubljane zaokrožili s hitro cesto med štajerskim in gorenjskim krakom AC: Želodnik/Krtina–Vodice/Torovo. Nerealno – okoljsko in prostorsko – je bilo kraka povezati z avtocesto, kljub poskusom npr. pod / nad homškim hribom (slika 1).
Primerjalna študija variant poteka zahodne in širih vzhodnih obvoznice Mengeš, dokument iz 1999 april, je prikazan na sliki 1. Povzema podobno, bolj podrobno, študijo variant potekov iz leta 1997 (navedeno v drugem delu tega opisa dogajanja). Zahodni potek je podoben. Kar nekaj jih je bilo, ki so zagovarjali celo zahodni, še enkrat dražji, potek s tunelom v dolžini 820 m! Trije vzhodni variantni poteki iz leta 1997 se v posameznih odsekih ločijo od kar štirih iz leta 1999. Varianta A tik ob Detelovi ulici z vijugastim potekom iz leta 1997 je bila umeščena v plane že davno pred tem. Leta 1999 je bila preoblikovana v dve verziji (A, A’). B in C varianti pa sta ostali skoraj enakega poteka kot dve leti prej. Veliko jih je zagovarjalo najbolj oddaljeno C varianto poteka - za zadnjo hišo na Jarški cesti pred mostom čez razbremenilnik.
(Slika 1) Druga primerjalna študija variant zahodne in vzhodnih obvoznic Mengeš in CELOTA variant glavne ceste Želodnik-Mengeš-Vodice (april 1999 – LUZ d.d., na osnovi podobnih predhodnih april 1997 – PNZ d.o.o.
Ko sem pričel z delom kot župan, konec leta 1998, sem bil takoj pod pritiskom opozicije (SLS, LDS, ...), da nadaljujemo na osnovi študije iz leta 1997 s C-traso, kot je bila vnešena tudi v prostorski plan. Toda na ta plan sta bili vloženi najmanj dve ustavni tožbi za presojo zakonitosti. Upravičeno zaradi spornih oz. neizvedenih postopkov in kasneje ugotovljenih drugih nepravilnostih z jasnimi interesnimi ozadji. Ob tem je minister za promet in zveze mag. Anton Bergauer poslal novo študijo obvoznice in povezovalne ceste z datumom 1999 april (slika 1), sklepom o najprimernejši B varianti in z zahtevo za odzivno poročilo Občine Mengeš. Novembra 2000 pa je bil razgrnjen lokacijski načrt celotne povezovalne (hitre / glavne) ceste že z rondoji in varianto B poteka obvoznice Mengeš brez rondoja za Topole (slika 2 levo, objavljeno v Mengšanu 2000 oktober). SLS je bila tedaj v koaliciji z LDS v 4. vladi RS od februarja 1997 do junija 2000, minister Bergauer pa potem minister do konca novembra 2000 v času 5. vlade dr. Bajuka.
Štirje rondoji so bili tudi posledica vplivanja nekaterih, ki so vztrajali na zaključku povezovalne ceste takoj na Gorenjsko cesto (slika 2 levo). Zato sem naročil posebno strokovno presojo zaključka obvoznice pri strokovnjaku dr. Vinku Vodopivcu (Slika 2 desno). Dosegli smo še peti rondo!
Kljub stalnemu nasprotovanju opozicije pa so argumenti in strokovnost naših predlaganih rešitev in novih spoznanj pretehtali. Med prvimi v Sloveniji smo – zaradi enakopravnosti vključevanja v promet in v izogib semaforiziranim križiščem – uvedli rondoje. Bila je tudi resna ideja poglobitve obvoznice iz okoljskih razlogov zaradi prometnih vplivov. Toda s tem bi ob pridobljenem gramozu dodatno izgubili veliko dodatnih površin za priključke/rondoje.
Končna izvedba je sedanje dejstvo (Slika 2 sredina). Žal pa ima celota dvoje, troje pomanjkljivosti, lahko dolgoročno, tudi hudih varnostnih: dvoje semaforskih (!!) prečkanj in zavit potek pod hišama na severu kljub zavzemanju za raven potek brez semaforja (Slika 2 desno).
Smo pa dosegli pet krožišč – rondojev, ki se prvotno niso niti omenjali, podaljšanje do Topovske jame tako, da je Gorenjska cesta v celoti lokalna in poseben S priključek Jarške ceste na rondo za Groblje, ki ga je DARS sprejel z velikim odporom. Slednje je bilo predvideno kot zelo nepraktična obvezna smer v desno proti (nazaj) Preserjam – priključku na Kolodvorsko.
(Slika 2) Zasnove
obvoznic z rondoji: levo - avgust 2000 s štirimi rondoji (LUZ d.d.);
sredina - končni potek (Mengšan november 2001); desno - posebna presoja variant za peti
rondo ter ravno traso med četrtim in petim rondojem (dr. Vinko
Vodopivec).
Imeli smo dobro sosledje možnosti vplivanja – dveh poslancev. Gradnja je trajala nedopustno (pre)dolgo. Očitno zaradi množice drugih interesov. Kot poslanec sem dobil zelo koristen nasvet od, lahko ga imenujem, g. Gregorja Ficka, rekoč: ’neumorno jim dopoveduj, zahtevaj dejanja in jih osebno spremljaj’. Zato sem vsa leta mandata mesečno dokumentirano spremljal in deloval za obvoznico – izmenoma v Mengšu in na DARS-u. Z več enotnosti in sodelovanja bi morda uveljavili in primerneje dosegli rešitve: podvoz za kolesarje in pešce proti ’Lipcam’ – Stobu in proti Drnovemu ter ravno traso od Kamniškega rondoja do zadnjega pri Topovski jami nad hišama Stele, Bele – kjer je sedaj drugi (nepotrebni) semafor. Ne bom pozabil komentarja brez argumentov DARS-a: »Vse ste dosegli, tega pa ne boste! Sami naredite podhod – npr. za ’Lipce’–Grobeljski drevored.« Neumorno delovanje spremljanja in spodbujanja za izvedbo je nadaljeval poslanec Robert Hrovat (SDS).
Tako
imamo obvoznico z dvema semaforjema – povsem po nepotrebnem z
zaustavljanji, stroški in možnimi nevarnimi primeri. Niti slednje
opozorilo jim ni šlo do živega. Dosežena izvedba pa je vsekakor
bistveno boljša kot je bila predlagana v letih 1997 oz. 1999.
Vsekakor
je 22-letno ’mečkanje’ po že sprejeti trasi in desetletno po že
izbranem izvajalcu (SCT), ki je do začetka gradnje glavnega dela
propadel, primer, ki se v normalno delujoči in strokovno-proračunsko
urejeni državi ne (sme) dogaja(ti).
Konec
dober, vse dobro, je nekako tolažilno – obvoznico imamo prvi na
tem odseku navezovalne ceste Želodnik/Krtina–Mengeš–Vodice/Torovo.
Hitra AC-povezava krakov štajerske in gorenjske AC pa to ni in
verjetno nikoli ne bo. Saj smo ji uspeli umestiti rondoje namesto
semaforjev, ki dajejo enakopravno vključevanje – in tudi sicer je
vprašanje ali je bila hitra povezovalna cesta dveh krakov AC
načrtovana resno. V to je dvomil že moj prvi sogovorec na
ministrstvu za promet g. Žarko Pregelj, državni sekretar (SLS).
Upravičeno!
Kako
naprej? Vsekakor je potrebno mesto Mengeš ustvariti kot mesto
druženja le z nujnim lokalnim prometom, brez (dvignjenih) pločnikov,
kjer imajo prednost pešci in kolesarji. Primerov oz. zgledov
ustvarjanja takih območij je tudi v Sloveniji že nekaj –
Slovenska v Ljubljani, Kolodvorska v Domžalah, …
Leto 1996
Zapis Društva za varstvo okolja regije Domžale-Mengeš-Kamnik "Ugotovitve in predlogi na osnutek dolgoročnega plana za Mengeš in okolico" (Dopis Občini Mengeš, zadeva JA-FZ-95 z dne 3.III.1995)
Leto 1997
Odločitev o skrajnem vzhodnem poteku brez rondojev
in skrajšano na Gorenjsko cesto.
Spodaj sta sliki (3 in 4) prve 'idejne študije variant' z zahodnim potekom in tremi vzhodnimi A, B, C - Obvoznica Mengeš R322 (pnz, projekt nizke gradnje d.o.o., april 1977).
Varianta A na desni sliki tik ob Detelovi ulici z vijugastim potekom je bila umeščena v plane že davno pred tem. Na levi sliki je potek zahodne variante obvoznice z 820 m tunela.
Svet
Občine Mengeš je že maja 1997 sprejel sklep » .. da
se obvoznica Mengeš izvede po skrajno vzhodni
varianti.« na osnovi poteka, ki ga je izdelal pnz d.o.o. Zapis
o tem v Mengšanu 1997 junij o 28. seji Sveta Občine Mengeš: »..
Sprejeli so tudi sklep, da se obvoznica Mengeš izvede po skrajno
vzhodni varianti.« (Slika
1 in 3).
Odbor
za infrastrukturo je obravnaval predloge
idejne študije
o variantah izvedbe mengeške obvoznice, ki jih je izdelal PNZ
Ljubljana in se odločil za skrajno vzhodno (III) varianto obvoznice.
S to izvedbo naj bi obvoznico odmaknili od naselja in ga istočasno
tudi
omejili. Ta varianta razrešuje tudi
glavne štiri vpadnice v Mengeš, res pa je, da gre tudi
skozi dele kmetijskih zemljišč., vendar naj bi se ob
razbremenilniku Pšate dalo pridobiti nekaj
nadomestnih zemljišč.
Ta
predlog je članom sveta pojasnil podžupan, Peter Janežič, in
poudaril tudi,
da bo obvoznico financirala država. Seveda je do same izgradnje
obvoznice še daleč. Občinski svet, ki je potrdil, tretjo, skrajno
vzhodno varianto, je s tem šele
pokazal smernice
nadalnih raziskav. Občinski svetniki pa so se načeloma strinjali,
da bo obvoznica slej ko prej postala nujnost.
(Slika 3) Idejna študija variant poteka obvoznice Mengeš: zavita A tik ob Detelovi cesti in skrajna vzhodna C za zadnjimi hišami na Jarški cesti (pnz d.o.o., 1997 april).
(Slika 4) Idejna študija variant poteka obvoznice Mengeš: zahodna z 820 m tunela in sredinska vzhodna B (pnz d.o.o., 1997 april).
Članek SDSS o spornostih umeščanja obvoznice Mengeš - Mengšan 1997 julij/srpan, stran 19.
Kdo se igra z mengeško obvoznico,
s spremembami prostorskih planov
in z jasno izdelanimi dolgoročnimi razvojnimi
usmeritvami?!
Konec leta 1994:
V bivši skupščini Občine Domžale je bi sprejet osnutek sprcmemb prostorskih planov.
Prva polovica leta 1995:
V novi Občini Mengeš je bil osnutek sprememb prostorskih planov dan v javno razgrnitev.
Prva polovica leta 1996:
Strokovna komisija Občine Mengeš je opravila svoje delo - mnenje k pripombam in usmeritve sprememb prostorskih planov. Svet Občine Mengeš je potrdil predlog sprememb prostorskih planov za nadaljni postopek pridobitve soglasij od države. Ustanoviljena je bila nova komisijo Sveta Občine Mengeš za izdelavo dolgoročnega razvojnega nacrta družbenega plana oz. nekaj podobnega.
Druga polovica leta 1996:
Izbran je bil izvajalec za izdelavo dopolntev dokumentacije in izvedbo postopka pridobivanja soglasij države. Izbor je potekal brez javnega razpisa in pogodba je bila na svetu potrjena kljub intervencijam OO SDS Mengeš. Pomagalo je le toliko, da je župan kar na sami seji (ob ustni obrazložitvi) znižal znesek iz preko 6 milijonov SIT na nekaj več kot 4 milijone SIT. Po predvideni specifikaciji del v pogodbi in naših poizvedovanjih v drugih občinah je običajna vrednost podobnih del največ 2 milijona SIT. Izbrani izvajalec je Razvojni zavod Domžale.
Konec prve polovice leta 1997:
Občina je ves čas pripravljala dodatne spremembe prostorskih planov, risala poteke obvoznice mimo javnosti in brez upoštevanja minimalnih potreb zakonskih postopkov (izdelava analiz in študij, javna razgrnitev). Rezultat je vrnitev dokumentacije v dopolnitev, kar ima več bistvenih vsebinskih, strokovnih in formalnih pomanjkljivosti. Nova komisija je, po več kot enem letu, še vedno na začetku svojega dela. Opravila ni niti tistega dela, za katerega se je obvezala, še manj pa so opravili delo drugi, ki bi morali komisiji pomagati. Takoj na začetku je odstopil prvi imenovani predsednik, več kot polovica imenovanih članov pa ni nikdar prišla na sestanek.
Začetek druge polovice leta 1997:
Predlagana točka dnevnega reda 29. seje Sveta Občine Mengeš, dne 9. julija 1997 z naslovom "Verifikacija izbrane mengeške obvoznice" - je bila obravnavana brez vsake priložene dokumentacije. Pri sprejemu sklepa na predhodni seji, da naj se obvoznica izvede po skrajno vzhodni varianti III, prav tako ni bilo nobene dokumentacije - le ustna pojasnila podžupana.
Sklep je bil sprejet soglasno (9 glasovalcev)!!!
Ali si predstavljate, koliko ljudi in podjetnikov čaka na ureditev nujnih piostorskih sprememb. Več kot dve leti se vleče postopkovno ena najpomembnejših zadev, ki nima nikakršne prioritete.
Prebrati je treba nekaj dnevnih redov in sklepov sveta. In svet, namesto da bi zahtevali razčiščevanje glede zavrnjenih sprememb prostorskih planov, ima na dnevnem redu verifikacijo variante obvoznice, kar je bilo sklenjeno brez vsake dokumentacije, kar je tudi lahko v redu, saj svetniki ne bodo mogli razpravljati o kakih bistvenih vsebinskih, strokovnih in formalnih pomanjkljivostih.
Resnično se človek lahko le vpraša: KDO SE IGRA?
Socialdemokratska stranka Slovenije, Občinski odbor Mengeš
Predsednik mag. Tomaž Štebe, dipl ing.
Leto 1998
Očitno je delovalo javno prizadevanje nekaterih, predvsem pa bližajoče volitve, da je Svet Občine Mengeš preklical prejšnjo odločitev - po manj kot letu dni (maj 1997 skrajna C varianta - marec 1998 B varianta)! Na sliki variant iz januarja 1998 ni zaznati nobenih razlik (Slika 5). Le B varianta je umeščena na isto sliko med A in C varianto (Sliki 3 in 4).
SPREJET JE BIL NASLEDNJI SKLEP (36. seja, dne 11.3.1998): Občinski svet Občine Mengeš sprejme B varianto vzhodne mengeške obvoznice kot najprimernejšo izmed predlaganih variant in jo posreduje v postopek sprememb in dopolnitev planskih aktov občine. Variante so bile analizirane v okviru Študije variant mengeške obvoznice (projekt PNZ Ljubljana), ki jih je Občinska uprava prejela v januarju 1998 in posredo valaizdelovalcu sprememb in dopolnitev plana, zanjo pa so pri pravljene tudi Programske zasnove. Občinski svet Občine Mengeš obenem razveljavlja prejšnje sklepe v zvezi z izborom tras mengeške obvoznice.
(Slika 5) Idejna študija vzhodnih variant poteka obvoznice Mengeš (pnz d.o.o., 1998 januar, objavljeno v Mengšan 1998 marec/sušec, stran 7).
TODA le enajst dni pred glasovanjem, že v času volilne kampanje, je Svet Občine Mengeš na 43. seji dne 11.11.1998 sprejel sklep: "Potrditev odloka spremembah in dopolnitvah dolgoročnega prostorskega plana - IX. PROGRAMSKA ZASNOVA OBMOČJA MENGEŠKE OBVOZNICE". (11 dni pred volitvami dne 22. novembra 1998!!). Uradna objava pa je bila šele po izvedenem glasovanju - mesec dni po volitvah (Uradni vestnik 41/98 z dne 22. decembra 1998, slika 6). In seveda že po novi sestavi Sveta Občine Mengeš, ki je bila potrjena dne 16.12.1998 (Sklep št. 2/98). In tudi po drugem krogu volitev za župana dne 6.12.1998!
O ugotovljenih postopkovnih in drugih nepravilnostih (zazidljivostih mimo soglasij države) in vsaj dveh ustavnih tožbah na prostorski plan v nadaljevanju - za leto 1999 in 2000.
(Slika 6) Uradna objava sklepa Sveta Občine Mengeš (43. seja dne 11.11.1998) o potrditvi odloka spremembah in dopolnitvah dolgoročnega prostorskega plana - IX. PROGRAMSKA ZASNOVA OBMOČJA MENGEŠKE OBVOZNICE (11 dni pred volitvami dne 22.novembra 1998!!). Uradna objava šele mesec dni po volitvah. (Uradni vestnik 41/98 z dne 22.12.1998).
Leto 1999
Konec leta 1998 so lokalne volitve pomenile menjavo odgovornih. To je bil čas 4. vlade Republike Slovenije v obdobju od 27. februarja 1997 do 7. junija 2000. Predsednik Vlade Republike Slovenije - dr. Janez Drnovšek s koalicijo LDS, SLS in DeSUS.
Sledi ji 6-mesečna 5. vlada Republike Slovenije od 7. junija 2000 do 30. novembra 2000. predsednik Vlade Republike Slovenije - dr. Andrej Bajuk s koalicijo SLS+SKD, SDS.
Minister za promet in zveze v obdobju 4. in 5. vlade RS je bil mag. Anton Bergauer, SLS (7. junij 1997-30. november 2000).
Slika 7: Besedilo primerjalne študije variant zahodne in vzhodnih obvoznic Mengeš in variant glavne ceste Želodnik-Mengeš-Vodice - glej prvi del slika 1 (april 1999 – LUZ d.d.)
Ko
sem pričel z delom kot župan, čisto
na koncu
leta 1998, sem bil takoj pod pritiskom opozicije (SLS, LDS, ...), da
nadaljujemo na osnovi študije iz leta 1997 s skrajno vzhodno
C-traso, kot je bila umeščena tudi v prostorski plan. Toda na ta
plan sta bili vloženi najmanj dve ustavni tožbi za presojo
zakonitosti. Upravičeno zaradi spornih oz. neizvedenih postopkov in
kasneje ugotovljenih drugih nepravilnostih z jasnimi interesnimi
ozadji.
Leto 2000
V obdelavi !!
Mengšan 2000 oktober 'Obvoznica razgrnitev LN
18. seja Občinskega sveta Občine Mengeš - jeseni 2000
13. Celovlta rešltev športne dvorane in objekta območja osnovne sole Mengeš -
dlji In namen investicije s terminskim planom
14. Poročilo o aktivnostlh gradnje glavne ceste Želodnik - Vodice na odcepu Krtina
• Mengeš in obvoznlce Mengeš. Osnutek LN In sprememba PPA - obvoznlca
Točka 1.1 Po razpravi Je bll sprejet skiep:Občinski svet sprejema Izhodiščnl
Inženiring dokument s cllji In namenl Investicije in terminskim planom realizacije
Športne dvorane pri Osnovni soli Mengeš do pridobitve gradbenega dovoljenja.
Točka 14 Razprava Je potekala predvsem med Petrom Cubancem, ki Je očltal
županu, da Mengeš nima vrisane in v prostorskih aktlh vplsane obvoznlce. Župan
se Je skllceval na pristojnosti, kl Jih Ima Občina Mengeš in na pristojnosti države.
Dejstvo pa je, da obvoznica zares še ni vrisana v prostorskih aktih.
IZ UVODNIKA ŽUPANA
Sam sem bil tik pred volitvami deležen ponovne
obtožbe o krivdi za zastoj pri Izvedbi glavne ceste
Želodnik-Mengeš z obvoznico Mengeš In posledičnega
poziva k mojemu odstopu v režiji
mengeške LDS in s sodelovanjem neodvisnega
dnevnika Delo (10., 12., u „ 16., 19. oktobra 2000). Z
neupoštevanjem strokovnlh dejstev in s preglasovanjem
so izsllill sprejem nesmlselnega sklepa o
ponovni občlnski umestitvl ceste v prostorski
plan. Sam se že skoraj leto dni vztrajno trudim na
vseh "Inštancah", da bi se nadaljevala Izdelava In
sprejem dokumentacije ter potem začelo tudl z
izvedbo. Omenjena politična obračunavanja so
imela vse druge namene kot pa pospešitl realizacijo
projekta. Sam sem tuđi odlašal z odločitvljo o
protestni zapori ceste, ker menim, da Je to zadnje,
kar v urejeni državi priđe v poštev • če sta dva ministra
sprejela jasne sklepe in terminski plan o projektu,
veliko ljudi mi je svetovalo, naj Jo Izvedem v
predvolilnem času. Z velikim zadovoljstvom pa
lahko napovem, da je končno Izdelan lokacljskl
nacrt in sprememba prostorskega plana za glavno
cesto Želodnik-Mengeš-Vodice za odsek Želodnik-
Mengeš z obvoznico Mengeš za sprejem na
Vladi RS v nadaljnl postopek. Vlada naj bi predvldoma
dne 26.10.2000 (dopis MOP-UPP Z dne
19.10.2000) sprejela sklep 0 javni razgrnitvi. Zato v
dogovoru z Uradom za prostorsko planiranje (UPP)
objavljamo najavo 0 Javni razgrnitvi in obravnavi. V
prlmeru, da vlada RS ne bo na predviđeni datum
sprejela sklepa borno to objavili na oglasni deskl.
Dokumentacija bo dosegljiva tudl ob praznlklh,
sobotah In nedeljah • po eno uro. Z najavo In z
možnostjo ogleda vse dni v tednu želimo pridobiti
na času, na kvaliteti pripomb in čim večji možnosti
sodelovanja javnosti. Delovna skupina župana bo
takoj po prejemu dokumentacije Izdelala tuđi
pripombe občlne, ki bodo tudl predstavljene in Jlh
bo do konca Javne razgrnitve dopolnjevala. Vabim
vse zainteresirane in udeležene k temeljitemu pregledu razgrnjene dokumentacije.
Leto 2001
Ocena mengeške obvoznice
glede na naravno in kulturno dediščino.
Mengeška obvoznica v merilu 1: 200.00, ki je bila priobčena v "Mengšanu" novembra 2000, ima dva različna dela.
Prvi je cesta, ki poteka od križišča z Gorenjsko cesto po obstoječi cesti mimo Leka, do železnice in obstoječe ceste, do Bistrice, in nato preko te v smeri Škrjančevo, Turnše, Češenik, Želodnik,
kjer se potem priključi na avtocesto Šentjakob - Blagovica. Ta trasa ima zvezni značaj, zato mora biti speljana tako, da se na eni in drugi strani lepo priključi na avtocesto. Ne srne pa biti
speljana tako, da bi služila kot pretveza za pridobivanje novih gradbenih zemljišč v češeniški in črnelski gmajni...
Popolnoma lokalni značaj ima drugi del, to je cesta od križišča Kolodvorske ceste do križišča Slovenske ceste.
Ta cesta bi služila edino širitvi Mengša na račun zmanjševanja vodnoakomulacijskih zalog pilne vode na Mongeškem polju.
Vodnovpojno naravno nasulje v globini Mengeškega polja bi so zmanjšalo za cea. 13,2 km3 vsebine, količina pitne vode v tem nasutju pa bi se zmanjšala za cea. 3,3 km3.
Za zaključek:
Naša komisija soglaša, - upošlevaje navedene pripombe -, s severno mengeško obvoznico, ki je zveznega pomena.
Ne soglaša pa z lokalno, vzhodno obvoznico, ki bi uničila slovensko naravno in kulturno dediščino.
Prosimo, da z našim stališćem seznanite načrlovalce prihodnje mengeške obvoznice in naše stališče upoštevate!
Kulturna in naravna dediščina Mengeškega polja
MERILA KAKOVOSTI IN ČISTOSTI VODE
Stavko Lapajne, mag
Lojzka Osvald
Zavod za zdravstveno
varstvo Maribor-lnštitut
za varstvo okolja
Povzetek
vođa je nenadomestljlva naravna dobrlna. Nujna je za vso življenje na zemlji, v
času, ko se v velikem delu sveta soočajo s pomanjkanjem vode, razviti svet postavlja
merlla, s kateriml ocenjujemo različne, za človeka pomembne, značllnostl vode.
Kakovost vode predstavlja opredeiltev pozitivnih lastnosti vode. Okus, vonj In
barva (tuđi motnost ali bistrost) so osnovna In najBolj vsakdanja merlla za kakovost
vode. s pomoćjo fizikalno-kemljskih in kemijskih postopkov analize pa določamo tudl
druge parametre kakovostl vođe, kot so klsiostvode, vsebnost lonsklh zvrsti, kisika In
raztopljenih anorganskih in organskih sestavin.
Cistost vode |e opredeljena z lastnostmi In značlinostml Clstega. Kriteriji, na osnovi
katerih ocenjujemo vsebnosti nevarnlh ali škodljivih snovi v vodi, so merlla Clstostl
vode. Odvlsnl so od spoznanj o škodljivosti teh sestavin vode za živi svet In od
zmogljivosti sodobne merilne tehnologije, človek oblikuje, za vsakđanjo rabo in tudl
za namene sporazumevanja preko državnih meja, mejne vrednosti fali normative), s
kateriml lahko spremljamo in "merimo" vsebnosti nevamih snovi.
Pitna voda je ne glede na vrsto in način rabe osnovno žlvllo. človek Jo dnevno
potrebuje od dva do tri litre. Dnevni vnos zđravju škodljivih snovi Je lahko velik in presega
zmogljivosti človeškega organizma po njihovem odstranjevanju. zato Je
pomembno, da človek oblikuje stroga merlla za kakovost (In Cistost) pltne vode, saj
se bo tako posredno opredelil tuđi za sonaravno ravnanje s prostorom, v katerem
živi.
ZAKLJUČEK
Voda je osnovno živllo in lahko predstavlja pomemben
vir vnosa zdravju škodljivih snovi v človeški
organizem. Zato je prav, da človek razvija stroga merlla
za kakovost (In čistost) pitne vode. Sistem merjenja
in vređnotenja vsebnostl škodljivih-nevarnih snovi v
vodi, ki se uveljavlja v Evropi, predstavlja osnovo, na
kateri oblikujemo osebni odnos do pitne vode.
Onesnaženje pitne vode je problem vode iz
vodooskrbnih sistemov in tuđi drugih vrst pitne vode,
na prlmer embalirane pitne vode. Predvsem je to
problem onesnaženosti okolja in negativnih vpllvov
tehnologije kar je posledlca napačnega ravnanja
človeka. Clovek mora zato razviti predvsem svoj kritični odnos do načina življenja.
Komisija za varstvo narave in kulturne dediščine pri DVO Domžale - Kamnik.
Predsednik: Jože Oherwalder, univ. dipl. ing.
Objavljeno: Mengšan 2001 januar, strani 25-28
+++
Sporočilo župana o nadaljevanju urejanja / usklajevanja poteka in izvedbe obvoznice Mengeš (Mengšan 2001 november/listopad, stran 4 uvodnik):
"Minister za okolje in prostor mag. Janez Kopač nam je (končno) poslal strokovna stališća do naših pripomb na osnutek lokacijskega načrta (LN) ter sprememb in dopolnitev prostorskih planskih aktov občine za glavno cesto Želodnik-Mengeš z obvoznico Mengeš (dopis 352-21-26/00 z dne 26.09.2001 - prejeli 05.11.2001). Prejeli smo jih skoraj eno leto po začetku 30-dnevne javne razgrnitve (15.11.2000). Do 5. decembra (30 dni od prejema) moramo ministru posredovati dodatna mnenja in argumente za nesprejete pripombe. Pri predstavitvi proračuna 2002 po naseljih bomo obravnavali tudi pripravo naših mnenj na nesprejete pripombe (vabilo je objavljeno v tej številki). Še posebej vabim vse, ki ste posredovali pripombe na Občino Mengeš ali tiste, ki vas obvoznica zanima, da se dne 04.12.2001 ob 17.00 uri na Občini Mengeš udeležite predstavitve in pogovora. Na zunanji strani ovitka objavljamo traso obvoznice Mengeš, kot je bila v osnutku LN, do sedaj »doseženo« traso in končno »zahtevano« traso."
Mengšan 2001 november/listopad, stran 15, VPRAŠANJA SVETNIKOV – ODGOVORI ŽUPANA
2. Povezovalna cesta Želodnik – Vodice
Stališče vaškega odbora: vztrajamo pri podaljšanju lokacijske dokumentacije do križišča s Topolami ter rešitvijo prometa s krožiščem. Kljub temu da v obrazložitvi pripomb piše, da topolska avtobusna postaja ni predmet lokacijskega nacrta, pa poudarjamo, da morda v sedanjem obsegu res to ni predmet, vendar pa bi se z ureditvijo krožišča postaja nekoliko premaknila, lahko bi jo sploh izgubila, saj bi sicer ostala ob hitri cesti.
Odgovor: Se popolnoma strinjam. Omenjeno je zapisano v naših stališčih in na tem vztrajamo. Delni uspeh je podaljšanje obvoznice do uvoza v SCT jamo. Gre za precejšnje podaljšanje prvega dela ceste Želodnik Mengeš. Sam ne vidim pravega razloga zakaj, poleg vseh priključkov s krožišči, ravno tu na severu to ne bi bilo utemeljeno. S strokovnjaki, ki trasirajo obvoznico, dobro sodelujemo zato menim, da borno kro žišče dosegli tudi na severu obvoznice. In krožišče povezali s Topolami, ter umestili avtobusno postajo na, potem lokalno, Gorenjsko cesto/ulico! Za dodatno strokovno podkrepitev naših stališ iz decembra leta 2000 (prvotno je izdelal dr. Vinko Vodopivec) smo naročili prometno tehnično presojo z vso potrebno grafiko rešitve pri podjetju Lunar v Kranju.
Slika 8: Obvoznica Mengeš, stanje usklajevalnih potekov z DARS-om (državo): - predhodni (rumeno); - trenutni vijolično; - končna zahteva Občine Mengeš: peti rondo severno z odcepom na lokalno cesto za Topole in raven potek med četrtim in petim rondojem (Mengšan 2001 november) .
SE NADALJUJE - dodeluje !!
Leta 2006 - 2008
Ni komentarjev:
Objavite komentar
Oj! Vesel bom vaših odzivov, predlogov, .. Potrudil se bom hitro in konkretno odgovoriti. Se spremljamo!