Skupno število ogledov strani

sreda, 8. oktober 2014

Hvala lepa volivkam in volivcem za podporo vrednotam in programu, pa tudi navedbam o spornostih in negospodarnostih

3. oktobra 2014 smo posredovali podrobnejši opis kaj bomo postorili oz. se zavzemali in kaj je bilo v zadnjih osmih letih neprimerno, nezakonito oz. v nasprotju z interesom občine in občanov. Nabor zadev, ki sem jih pripravil ni bil kompleten. Na tem mestu ga bom dopolnjeval oz. navajal pobude, vprašanja in zahteve ter gradiva, ki jih bom posredoval kot svetnik CIM Svetu Občine Mengeš in drugim inštitucijam v SI oz. EU.

Vabim vas k sodelovanju, prosim vas za podporo, vesel bom vaših nasvetov in predlogov.

Kaj bomo postorili oz. za kaj se bomo zavzemali: 

povezovanje, ohranitev, posodobitev, povečanje kapacitet Vodovoda Krvavec – dvainpolkratno povečanje cen vodarine, ki ga je sprejela Občina Mengeš aprila 2013, omogoča vzdržno financiranje, modernizacija s povečanjem kapacitete za polovico in povezovanje pa nedvoumno opravičuje najvišji možen delež EU-sofinanciranja;

podpora podjetnosti – skupinske pisarne, delavnice in podobno (coworking); spodbude pri pogojih kreditiranja; urejanje in širitev poslovnih območij (od cone Topole proti obvoznici, v sedaj degradirani nekdanji opekarni); domače in mednarodno sodelovanje, povezovanje, izmenjava znanj, pomoč obrti pri širjenju poslovanja; konkurenčnost občine pri dajatvah in pogojih;

športna dvorana, arhitekturno umeščena v sklop povečanja šole, brez poseganja v park – srednjeročno bi bilo potrebno določiti lokacijo nove šole in vrtca –
varianta vzhodno od južnega krožišča obvoznice in prireditveno-športno-poslovnega območja (morda v sodelovanju z občino Trzin in gospodarstvom);

trajnostno ravnanje z odpadki – zmanjšanje količin, stroškov, cen – merjenje oddanih odpadkov oz. cenovno motiviranje za skrbno ločevanje in zmanjševanje količin ostankov odpadkov, katerih odlaganje je najdražje (usmeritev 'nič nekoristnih odpadkov/zero waste');

dokončanje obvoznice; proga Brnik–Jesenice ob Mengšu – obnova državnih cest v mestu, doseči moramo potek drugega tira po trasi Ljubljana–Domžale–
Mengeš–Komenda–Brnik [letališče Jožeta Pučnika]–Kranj–Jesenice;

ureditev vitalnih prostorov mesta in občine – Tonhovina, Mengeški bajer/jezero in območje opekarne, drevored proti Lipcam, pot ob razbremenilniku do Kamniške Bistrice;

skrb za okolje – urejanje degradiranih lokacij in preteklih, zakopanih bremen – predvsem s sredstvi EU; kanalizacija in mikrobiološke naprave za Dobeno;

uvedba krožišč; celovito posodabljanje ulic – pred Gasilsko-godbenim domom, na Glavnem trgu – Šolski ulici in še kje; ureditev prostora Doma počitka in območja propadajoče novogradnje; modernizacija oz. obnova ulic in cest, predvsem v Malem Mengšu (Liparjeva, Rašiška, Hribarjeva, Slomškova, ...);


prosto dostopen brezžični internet – širokopasovni, ugodne storitve v oblaku, konkurenčen operater IKT-storitev, brezplačen WiFi za osnovne storitve za vse (po zgledu skandinavskih držav).

Številne pobude, vprašanja, opozorila, konkretni predlogi,

ki smo jih posredovali ter zahteve, da se uredijo nepravilnosti in slabosti, niso bili upoštevani ali so bili celo zavrnjeni. Objavljene naj bi bile na spleti strani občine www.menges.si/obcina-menges/organi/obcinski-svet/pobude-in-vprasanja-os/ je pa večina gradiv objavljena na spletni strani CIM - sites.google.com/site/civilnamenges/ .


Županova večina, njegova lista LOM, SLS in LDS (sedaj SMO) so konkretne pobude vztrajno zavračali. 

Z dvema podžupanoma od leta 2007 (edina sprememba statuta) je bila večina zagotavljana (8 let LOM in SLS, 4 leta LDS). En podžupan 'stane' občino 20 tisoč eur letno. Ob številčnejši upravi z več prostori je en dodaten župan stal občino v osmih letih 160 tisoč eur.

Vsa ta uprava, skupaj z večino v Svetu občine, pa ni pripravljena premisliti in urediti, na primer, niti tako računsko preproste zadeve, kot je neverjetno, neupravičeno dvakratno zaračunavanje volumna storitve praznenja posod z mešanimi odpadki, glede na dejansko opravljeno, ki ga je Javno komunalno podjetje Prodnik tri leta zaračunavalo uporabnikom. Glasilo Mengšan pa celo objavlja, med volilno kampanjo, njihove neresnice in pristranskosti.

Župan oz. njegova večina v svetu občine je (na primer): nezakonito, v nasprotju z javnim razpisom in pogodbo, spremenil v škodo občine in uporabnikov, pogoje koncesionarju za plin; brez ustreznega proračunskega sklepa sveta in brez javnega razpisa, nezakonito vrnil pritličje stavbe Melodije, kjer so bili, na mestu rojstne hiše Janeza Trdine, predvideni prostori za javne potrebe; ustrežljivo je pristal na to, da je, sedaj propadla firma, lahko zgradila dodatno nadstropje oz. še enkrat več stanovanj v propadajočem objektu pri Domu počitka (brez strokovnega soglasja za to odgovorne kustosinje); z neprimernimi dejanji poglablja spor z lastnikom graščine; ne ukrepa in ne uredi odnosa z lastnikom zgornje graščine, ki je ogradil in 'prevzel' drevored, v lasti občine; v osmih letih ni dosege, da se dokonča zadnja petina obvoznice ter še prej obnovijo vse državne ceste v mestu; razveljavil je edinstven odlok o teleinformacijskem sistemu s katerim je občina lastnica kabelskih kanalizacij (podobno kot vodovoda); enostransko in pristransko prekinil sodelovanje z Muzejem Mengeš, ne da bi imel konkretno alternativo; ni uredil odškodnin pri prekomernem hrupu letal; in najnovejša – ni imel nobenih pripomb na 3 metre visok vodovodni objekt ob kužnem znamenju, kljub temu, da je projektant predlagal varianti vkopanega objekta oz. njegovo postavitev ob glavni cesti; itd.

Brez utemeljitve in dokazov eni in isti ljudje javno govorijo in pišejo neresnice in laži. Najbolj pogosto župan France Jerič in svetnik g. France Hribar (SLS). Ponavljajoče laži pa počasi prodirajo kot resnice. Taki ljudje, s kazensko odgovornostjo, zavajajo javnost in me poskušajo blatiti med ljudmi, ker sam opozarjam na nepravilnosti ter dosledno delujem v skladu s pravili in izključno v interesu občine in občanov. V času volilne kampanje je v zadnjem Mengšanu na tak način delovalo celo javno podjetje Prodnik in z neresničnimi navedbami zavajalo bralce, da je očitke o dvojnem zaračunavanju mešanih odpadkov zavrnilo tudi sodišče, da je potrdilo, da so neutemeljeni in da so se srečevali z očitki tudi na Svetu občine na predlog in zavajajoče trditve g. Štebeta. Sodba ni pravnomočna, vložena je pritožba, o zadevi pa bo presojalo Računsko sodišče (Pobudo je vložilo Ministrstvo za kmetijstvo in okolje, dne 19. 8. 2014, zadeva št. 35406-30/2014/9, revidiranca Občina Mengeš in JKP Pordnik d.o.o., Domžale), Občinsko redarstvo pa je odstopilo prijavo na Inšpektorat RS za kmetijstvo, gozdarstvo, hrano, okolje (dne 4. 8. 2014, zadeva št. 0612-0043/2014-18). Vse to tudi moje vztrajne zahteve.
Na primer: DARS je imel (in verjetno še ima) v programu hitro cesto, ki naj bi povezala AC kraka Gorenjske in Štajerske (Želodnik Vodice). Poslanec Janez Per je dosegel, da se temu doda tudi obvoz(nica) od Kolodvorske do Slovenske ceste. Le-ta je bila v času njegovega mandata ni bila umeščena v prostor in načrtovana v skladu s pravili. Na plan iz leta 1997 so bile vložene utemeljene ustavne pobude. Ministrstvo za promet je leta 1999 začelo s postopkom umeščanja v prostor povezovalne hitre ceste in obvoznice Mengeš (dopis št. 350-04-06/98 z dne 21.04.1999). Sestavil in vodil sem operativno delovno skupino, ki je pripravila temeljita stališča, predloge in zahteve do predlogov variant. Dosegli smo številne popravke, žal ne vse, se odločili za srednjo varianto ter uvedli krožišča. Kor poslanec sem potem, predvsem z vztrajnostjo in stalnimi pregledovanji dosegel, da je bil izdelan izvedben projekt (LUZ), zagotovljen denar in izbran izvajalec (SCT, leta 2008).

Varianta športne dvorane v sklopu telovadnice in šole s povečanjem učilnic in avle ter ostalim (garderobe za športe na zunanjih igriščih) v že zaseden proctor, ne pa kot se poskuša v odprt prostor parka in reke Pšate. Že davno smo načrtovali zunanje sanitarije in tuše ter ostalo za aktivnosti v parku. Kvalitetni napitniki (tudi za hladnejše dni), ..

Medobčinski vodovod Krvavec ter kamniški, domžalski, kranjski, pa tudi ljubljanski vodovodi bi povezani, skupaj delujoči in enotno upravljani zagotavljali boljšo, varnejšo, zanesljivejšo in gospodarnejšo oskrbo s pitno vodo, tudi izpod alpskih vrhov.
Tako bi se z manjšimi stroški hitreje in temeljiteje obnovil vodovod. Ob tem bi bilo tudi bolje utemeljeno in bistveno ugodnejše sofinanciranje iz EU (pravzaprav našega denarja). 
Primeri za tak pristop so istrski, pomurski in podravski vodovod.

Podrobno spremljam tudi dogajanje pri obnovi Vodovoda Krvavec ter aktiviranje vodnjaka in vrtin na Mengeškem polju. 


Ranljivost vodnega vira / vodonosnika na območju vrtine VDG-3 (med glavno cesto na zahodu z VDG-2 in potjo v Lipce - kužno znamenje, z VDG-4) s sledečimi hidrogeološkimi lastnostmi (povzeto, geo-hidro, 2010):
- Triasni karbonati predstavljajo vodni vir vrtine VDG-3. Podzemna voda v karbonatnem vodonosniku je pod rahlim pritiskom in se na območju vrtine VDG-3 nahaja na globini 15m pod koto terena in je hidravlično povezana z vodo v zgornjem vodonosniku.
- .. Karbonatni vodonosnik je prekrit s prodnopeščenim vodonosnikom, katerega debelina na obravnavani lokaciji znaša ca. 75m in je prekrit z do 1m debelo plastjo humusa s prodom, ki zaradi stalnega rahljanja ne predstavlja dobre zaščite vodonosnika pred onesnaževanjem. Debelina nezaščitene cone prodnopeščenega vodonosnika znaša ca. 11m (odvisno od padavinskega obdobja) in vsebuje manj meljne komponente kot zaščitena cona. Karbonatni vodonosnik je močno razpokan in kavernozen (kontakt je verjetno le mestoma zatesnjen) kar posledično pomeni, da se voda iz zgornjega vodonosnika lahko meša z vodo iz spodnjega vodonosnika. V primeru onesnaženja zgornjega vodonosnika onesnaženje zlahka doseže tudi spodnji karbonatni vodonosnik.




Ni komentarjev:

Objavite komentar

Oj! Vesel bom vaših odzivov, predlogov, .. Potrudil se bom hitro in konkretno odgovoriti. Se spremljamo!