Skupno število ogledov strani

ponedeljek, 15. avgust 2022

RAČUNALNIŠTVO - Samostojna uporaba (spletnih, digitalnih) orodij, z branjem navodil in spoznavanj posameznih poti / izborov (menijev / podmenijev/.. ter razumevanje osnovnih terminov / izrazov (pomnilnik, byte, ..)

INFORMATIKA IN RAČUNALNIŠTVO - PREGLED TEMATIKE, POVZETEK PREDAVANJ IN VAJ

©Tomaž ŠTEBE,1997/1998 Pripravljeno za pouk na Srednji zdravstveni šoli z namenom bolj smiselnega in lažjega razumevanja in uporabnosti

Opombe:

Še ni nekoliko / bistveno posodobljeno, predvsem z dodatnimi uporabniškimi nasveti, npr.: poimenovanje datotek in map, organizacija / struktura map zaradi preglednosti; praktični ukazi na tipkovnici oz. s kombinacijo tipkovnic; .. ali pa navedba literature. 

Niti še ni dodatno lektorirano;

Namen:

Kot primer spoznavanja in usposabljanja osnov in uporabe računalništva za t.i. Digitalni BON '22  (150 EUR), ki je predpogoj za upravičenje za nakup računalniške, komunikacijske opreme za vse rojene pred 1968 (ne želim navajati termina 'starejši' od 55+ let)

Zato: ta zapis v tipkarski obliki brez oblikovanj.

CILJI:

spoznavanje osnovnih pojmov in razumevanje informatike in računalništva

razumeti in pridobiti občutek kaj je to računalnik; spoznati funkcije elementov strojne opreme in operacijskega sistema; usposobiti se za izbor lastnosti računalnika in za njegov nakup

razumeti delovanje in lastnosti operacijskega sistema - večopravilnost, uporabo oken

usposobiti se za osnovno uporabo in za samostojno nadaljne spoznavanje uporabniških okolij in programov

samostojno izdelati zahtevnejši dokument (referat) z uporabo urejevalnika besedil in preglednic


KAZALO VSEBINE

KAJ JE TO RAČUNALNIK

ZGODOVINA RAČUNSKIH STROJEV

ZGODOVINA MIKRORAČUNALNIKOV

OSNOVNI POJMI

PODATEK

PODATKOVNI MODEL

INFORMACIJA

INFORMATIKA

INFORMACIJSKI SISTEM

KOMUNIKACIJE

ŠTEVILSKI SISTEMI

Formati zapisa in količinsko merjenje podatkov v računalniku

Merjenje zmogljivosti in lastnosti komponent računalnika

OSNOVNI FUNKCIONALNI IN SESTAVNI DELI RAČUNALNIKA

POVEZAVA OSNOVNIH DELOV RAČUNALNIKA

NAKUP RAČUNALNIKA -  POMEN IZRAZOV, NAVODILA IN PRIPOROČILA

OPERACIJSKI SISTEM

ORGANIZACIJA PODROČIJ NA MASOVNEM POMNILNIKU

GRAFIČNO OKOLJE / OPERACIJSKI SISTEM OKNA (Windows)

IZBORI V OKOLJU OKEN

ODLAGALIŠČE (Clipboard)

TIPKOVNICA V OKOLJU OKEN

PROGRAMIRANJE

SPOZNAVANJE, OPREDELITEV PROBLEMA / NALOGE - DEFINICIJA

PROUČEVANJE MOŽNIH REŠITEV - ANALIZA

OBLIKOVANJE REŠITVE - DESIGN

IZDELAVA POTEKA REŠITVE - PROGRAMIRANJE

SPLOŠNA NAVODILA, OPOZORILA IN PRIPOROČILA

VKLOP, IZKLOP

RAČUNALNIK SE NE ODZIVA

POSTOPEK ZAGONA IN USTAVITVE RAČUNALNIKA

REFERENCE


KAJ JE TO RAČUNALNIK

Računalniki so univerzalni stroji za procesiranje podatkov. Računalniški ali uporabniški program, ki se izvaja v računalniku ali med povezanimi računalniki, šele določa njegovo (trenutno) namembnost. V svoji osnovi računalniki zbirajo, obdelujejo in prikazujejo podatke (INput, Proces, OUTput) na način in pod pogoji kot ga določa program, ki ga izvajajo. 


Računalnike lahko zelo koristno uporabimo v osebnih, poslovnih in pisarniških zadevah, predvsem za rutinske, ponavljajoče, natančne posle, za zbiranje, urejenost, iskanje in izmenjavo podatkov, dokumentacije in informacij, za izvajanje in spremljanje osebnega in skupinskega dela in poslovanja. Računalniki so danes vgrajeni že skoraj v vse naprave, ki so zaradi njih sposobne bolj zahtevnih opravil, ki razbremenjujejo človeka ali namesto njega delajo v najtežjih delovnih pogojih ali izvršujejo najbolj natančna opravila. Računalniki so sposobni pisalni stroji oz. tiskarski stroji, kalkulatorji, so bistvene naprave zahtevnih instrumentov in naprav v medicini, avtomobilski, letalski, telekomunikacijski, kemijski, strojni industriji, itd.


Računalnik je neutrudljiv stroj, ki deluje skoraj nezmotljivo na način kakor ga je skonstruiral človek. Tega se je nujno zavedati in pri tem upoštevati faktor “zmotljivosti / nepopolnosti / slabih trenutkov” predvsem pa omejenih zmožnosti človeka. 


Posebej je problematična nepopolnost v sistemski programski opremi, ker povzroča blokade ali težave v delovanju računalnika in njegove uporabniške programske opreme. Problematični so tudi postopki dela z računalnikom, ki predvsem začetnikom delajo nepotrebne težave in neupravičen kompleks, da so pač “preneumni” za te visokointeligentne stroje. Resnica je ta, da so konstruktorji uporabniško prijaznih programov računalničarji, ki razumejo stvari po svoje, pogosto ne na najbolj naraven način. Tega potem ne razumejo pravi uporabniki, ki se morajo prilagajati razumevanju stvari tej ekskluzivni manjšini. Teh težav je vedno manj. Spoznati je potrebno le nekaj osnovnih pristopov, ki pa običajno tudi niso računalniške novosti, ker jih poznamo tudi v običajnem življenju.


Nerodne rešitve so bolj pogoste v uporabniški programski opremi. Podobno kot na drugih področjih tehnike. Nepopolnosti v programski opremi in računalnikih so glede na kompleksnost sorazmerno majhne in zanemarljive v primerjavi s človeškimi pomanjkljivostmi in posebnostmi.


Človek kot uporabnik računalniških orodij / uporabniških programov odloča o smiselnosti (zaporedja) ukazov in vnosu smiselnih podatkov / parametrov. Računalnik brez premišljanja (inteligence) samo izpolnjuje / izvršuje ukaze, ki jih dobiva od uporabnika (ali iz okolja). Torej o smiselnosti zaporedja ukazov (inteligenci!?) odloča uporabnik. Večina težav nastane zaradi nespoštovanja navodil in zaradi nepremišljenega / “neinteligentnega” ukazovanja. Danes je ukazovanje “računalniku” (uporabniškemu programu) zelo enostavno, skoraj podobno igranju. 


V uporabniško prijaznem operacijskem sistemu (nadzornem programu računalnika) z grafičnim okoljem oken, sličic, izborov (menu-jev) in miško, kot napravo za izbiro / posredovanje ukazov je pogosta napaka velike večine uporabni-c/-kov nepremišljeno in brezglavo ukazovanje, takozvano “KLIK”-anje.


Uporabni-k/-ca odloča o vrsti ukaza in trenutku izvedbe. Po izdanem ukazu mora, pred nadaljnim ukazovanjem (npr. klikanjem) najprej preveriti ali se je izdani ukaz izvršil in šele potem nadaljevati. Računalnik je zvest in izredno hiter stroj za sprejemanje in nekoliko počasnejši stroj za izvrševanje človeških ukazov. V glavnem se ukazom ne upira. Pri nevarnih ukazih le opozarja in zahteva njihovo potrjevanje.


V glavnem velja, da je za večino težav pri uporabi računalnikov, kriv uporabnik, zaradi nepravilne uporabe oz. še pogosteje zaradi neustreznega ukazovanja. Najbolje je da s premislekom, vedno dobro vedoč kaj hočemo in z upoštevanjem omejenih zmožnosti in nekaterih pomanjkljivosti, uporabljamo računalnik.


Z računalniki je tako kot z večino naprav, orodij ali nasvetov v življenju. Realnost je da računalniki niso idealni, da jih nekateri neosnovano poveličujejo, drugi pa imajo pred njimi neupravičen strah, ker mislijo da so računalniki zelo zahtevne, celo inteligentne naprave.  Nikakor pa ne nadomeščajo naše inteligence, naših odločitev, naše logike. Lahko nam z našimi navodili in našo logiko svetujejo in to hitro in brez napak, toda le do tiste stopnje zahtevnosti, ki smo jo mi vgradili ali jih napolnili s podatki in navodili.


Ustrezno programiran računalnik lahko rešuje samo predvidljive situacije, stanja in probleme, tiste ki mu jih je vgradil človek s programi in podatki. Sedanja računalniška oz. elektronska tehnologija, tehnologija takozvanih ekspertnih sistemov je še zelo, zelo oddaljena od tehnologije človeka in narave, da bi lahko govorili o njihovi ustvarjalnosti ali inteligenci. Stroji nas v nalogah, ki smo jim jih vgradili (vprogramirali) pravzaprav prekašajo le v hitrosti, v natančnosti in vztrajnosti - pri delu se ne utrudijo, ne potrebujejo sprostitve; so pač stroji. Človek je čustveno bitje, podvržen raznovrstnim težavam, zaradi katerih včasih ne funkcionira najbolje. Tudi stroj se lahko pokvari oz. odpove, nikakor pa ni podvržen subjektivno-vedenjskim, čustveno-razpoloženjskim in drugim vplivom, ki bi povzročali njegovo slabše delovanje.


Šahovski obračun leta 1997 med svetovnim prvakom Garijem Kasparovom in superračunalnikom IBM Deep Blue, potrjuje prednost stroja v hitrosti in nezmotljivosti kombiniranja. Pogoj je tudi ustrezen šahovski program in vgrajene šahovske kombinacije, ki predstavljajo izkušnje iz številnih šahovskih partij. Pri tem ima stroj poleg tega da se ne utrudi in da program vedno izvaja brez napak, neupravičeno prednost, da lahko brska po vseh vgrajenih kombinacijah (zunanjem in notranjem pomnilniku). Človeški spomin je tu omejen in skupaj z odločanjem o potezah podvržen boljši ali slabši formi, kondiciji, itd.

Računalnik Globoka modrina temelji na tehnologiji “Tera Scale” in v sekundi lahko obdela trilijon kombinacij, to je milijon bilijonov ali 10 na potenco 18! V letu 1998 lahko beremo o začetku razvoja še 10 krat hitrejšega računalnika. Cena: več kot 15 milijard SIT. Menda bo sposoben v eni sekundi izračunati toliko kot bi človek z namiznim kalkulatorjem v treh milijonih let če bi računal 24 ur na dan. 150 MHz mikroprocesor v osebnem računalniku opravi največ 150 milijonov najbolj preprostih operacij v sekundi - vsak osnovni takt po eno. In še to zgolj teoretično, ker je vse odvisno od zahtevnosti operacije (število potrebnih taktov za izvedbo) in od zmogljivosti ostale strojne opreme.


Sodoben računalnik je praviloma digitalna elektronska naprava, ki izvaja zaporedje ukazov (program) z aritmetičnimi in logičnimi operacijami. Zaporedje izvajanja programiranih ukazov je odvisno od vsakokratnih rezultatov aritmetičnih in logičnih operacij, zunanjih in notranjih pogojev in stanj priključenih naprav.


Poznamo tudi analogne elektronske računalnike, v laboratorijih pa razvijajo bio oz. nevronske računalnike, ki bi se lahko vsaj malce približali zmogljivostim “računalnika človeka”.


ZGODOVINA RAČUNSKIH STROJEV

Računalnik se je pojavil iz potrebe človeka po pomoči stroja. Najprej v matematiki. Že pred 4000 leti so uporabljali abakus za aritmetične operacije. Sredi 19. stoletja je angleški znanstvenik Babbage poskušal zgraditi prvi mehanski računalnik - analitični stroj. Tehnologija mu tega ni dovoljevala.

Prva generacija računskih strojev in računalnikov, grajenih z releji in elektronkami, je trajala do leta 1953. Druga generacija računalnikov, grajenih s tranzistorji in enostavnimi integriranimi vezji, je trajala do leta 1953. Tretja generacija računalnikov, grajenih z integriranimi vezji srednje gostote, je trajala do leta 1971, ko je bil izdelan prvi mikroprocesor v družbi Intel v ZDA.

Četrta generacija računalnikov, grajenih z integriranimi visoke gostote, katerih gostota in zmogljivost se podvoji vsakih 18 mesecev. Razvoj temelji na izjemni minituarizaciji, vedno manjši porabi in vedno večji površini integiranih vezij. Danes so mikroprocesorji in celim računalnikom ekvivalentni mikrokontrolerji tudi že skoraj v vsakem širokopotrošnem aparatu: radiu, televiziji, gospodinjskih aparatih, telefonih, telekarticah (čip kartice), itd. Sistemi povezanih mikroračunalnikov oz. mikrokontrolerjev so vgrajeni v posamezne sklope v avtomobilih, medicinskih in tehničnih instrumentih in napravah, itd.


ZGODOVINA MIKRORAČUNALNIKOV

Leta 1974 je bil izdelan prvi pravi mikroračunalnik za domačo rabo Altair, ki je imel namesto tipkovnice in zaslona le stikala in lučke. Šele kasneje so mu dodali vmesnik za priključitev teleprinterja. Imel je lahko največ 4096 byte-ov pomnilnika. Izdelal ga je Ed Roberts, ki je kasneje postal podeželski zdravnik.

Prvi (visokonivojski) programski jezik BASIC za mikroračunalnik (Altair) sta napisala dvajsetletnik Bill Gates in Paul Allen v začetku leta 1975. Pravzaprav je sodeloval tudi Monte Davidoff. Programski jezik BASIC (Beginner’s All-purpose Symbolic Instruction Code) je bil specificiran leta 1964 z namenom da bi študentom olajšal uporabo računalnikov.

Altair je stal zmernih 397 dolarjev in navdušence povsem obnorel nad dejstvom, da bodo imeli svoj računalnik - naročenih je bilo pol milijona kosov! Že dejstvo, da si lastnik računalnika je imelo veliko veljavo, kljub temu da si ga moral sam sestaviti, kar mnogim ni uspelo (ne vedno po lastni krivdi).

To je bil začetek. Potem so prišli na trg novi proizvajalci, sicer znani po drugih izdelkih (atari, commodore).

V Sloveniji smo se navduševali predvsem nad Sinclair-ovimi ZX-i (ZX80, ZX81, ZX Spectrum).

Prava revolucija v razširjenosti uporabe in v cenovni dostopnosti glede na zmogljivost, se je zgodila z vstopom na trg mikroračunalnikov s strani največje računalniše družbe na svetu - IBM. Bistvo vstopa IBM, leta 1980, je bilo to da so bili s tem postavljeni standardi za osebne računalnike in da je IBM dovolil tudi drugim izdelovanje kompatibilnih računalnikov. To ni storil iz simpatij, temveč je s tem hotel čimbolj onemogočiti konkurenco.

Leta 1985 je bila izdelana prva različica operacijskega sistema Windows (Okna), ki je uporabo računalnikov zelo poenostavila.

Vsi uporabniški programi v okolju “Oken” se uporabljajo na podoben način, možne so medsebojne povezave in prenosi.


OSNOVNI POJMI


PODATEK

Dogajanje okoli nas spremljamo z opazovanjem različnih posameznih in medsebojno povezanih pojavov. Že od nekdaj skuša človek te pojave opisati ali zabeležiti.

Podatek (latinsko datum) je opis, zapis nekega pojava ali dejstva in je lahko predstavljen v številčni, tekstovni, grafični ali zvokovni obliki.

Podatki s katerimi opisujemo pojave, dejstva, se nanašajo na neke objekte oziroma enitete, ki predstavljajo nekaj, kar obstaja bodisi v realnem svetu ali miselno (v stvarnosti) in so pomembni z vidika obravnave.

Podatki so “surovina”, ki se pretaka skozi informacijski sistem (IS), se v njem obdeluje, shranjuje itd. Produkt IS so informacije oz. novi podatki, če predstavljajo nova dejstva, nova vedenja.

Posamezen podatek je že lahko sporočilo, le-to pa tudi informacija. Npr. pisk zvočnika, ki nas opozarja da imamo neko obveznost. Prvi pisk je tudi opozorilo in informacija, ponovni pisk pa je infromacija samo v primeru če smo popolnoma pozabili na prvo opozorilo. Podobno je z vozlom na robcu.

Podatki so elementi sporočila. Elementi so lahko slike, besede, številke, zvoki, zaporedje ali posamezni znaki, in podobno.


PODATKOVNI MODEL

Izbor in sistematično urejanje podatkov, ki naj bi čimbolj verno opisovali del neke stvarnosti ali sistema, je podatkovni model.

Podatkovni model je zbirka konceptov, s katerimi skušamo izraziti statične in dinamične lastnosti podatkov v okviru IS.

V okviru opazovanega pojava obravnavamo entitete (objekte, subjekte, pojme), ki imajo neko ime, določene lastnosti in te lastnosti zavzemajo določene vrednosti v času. Entitete so lahko fizične (stvarne) ali abstraktne (miselne) narave.

Entitete opisuje množica atributov. Tip entitete je agregat njenih atributov.

e n t i t e t e     a          t          r          i          b          u          t          i

Dijak

Ime Priimek

Mesto_razred

(vrsta_sedež)

Mesto_rac_uc

(število)

Mesto_menja

(število)

Oddalje-

nost (km)

Ocena1

(število)

Ocena2

(število)


RAZRED

3

PovprOdd

(km)

PovprOcena1

(število)

PovprOcena2

(število)

PovprOcena3

(število)

PovprOcena4

(število)

PovprOcena5

(število)


INFORMACIJA

Informacija je

- novo spoznanje;

- nov zaključek na osnovi pregleda, obdelave znakov, besed, slike, zvoka;

- ali pomensko novo sporočilo o nečem, česar doslej nismo vedeli.

Sistematično urejeni znaki, besede, slike, zvoki (SPOROČILA) niso  informacija če nam ne pomenijo novega védenja.

Informacija je tisto, kar omejuje nedoločenost, kar vnaša v nek sistem urejenost in določenost. Informacija nam vedno zmanjša nedoločenost oz. poveča védenje.

Merilo o tem ali pomeni nek podatek, slika, zvok informacijo je subjektivno - odvisno od tistega ki ocenjuje njihov pomen; ali so zanj nekaj novega, ali mu prinašajo novo védénje o stvareh, aktivnostih, dogodkih, procesih, itd.


POJEM INFORMACIJA SLUŽI PREDVSEM ZA DOLOČITEV VREDNOSTI VSEBINE NEKEGA SPOROČILA.

Informacijska vrednost sporočila, ki nam ne pove nič novega, ki nima nobenega učinka, je enaka nič. Zapoznelo sporočilo lahko tudi nima nobene infromacijske vrednosti.

V življenju poznamo mnogo izrekov in pripomb, ki to zelo lepo opisujejo.


INFORMATIKA

Informatika je znanost  (interdisciplinarna veda), ki se ukvarja z organizacijo, pridobivanjem, obdelavo, shranjevanjem in posredovanjem podatkov s ciljem informirati, nuditi nova spoznanja in nova védenja.

Za vse to so potrebne ustrezne naprave, stroji, sistemi, metododologije, organizacija, upravljanje in usposobljeni ljudje. Skupaj tvorijo informacijski sistem.


INFORMACIJSKI SISTEM

Informacijski sistem je organiziran in sistematično urejen sistem, katerega glavna naloga je, da daje prave informacije ob pravem času in na pravem mestu.

Glavne aktivnosti informacijskega sistema so zbiranje (zajemanje, vnos), obdelava, shranjevanje (arhiviranje) podatkov in dostavljanje informacij porabnikom.

Pravi razvoj in splošno uporabo so infromacijski sistemi doživeli z razvojem elektronike in posledično računalnikov in telekomunikacij med in po drugi svetovni vojni. 

Dvoje glavnih zvrsti informacijskih sistemov sta:

poslovni (pisarniški) informacijski sistemi

knjigovodstvo in računovodstvo

pisarniško poslovanje (sprejemna pisarna; vodenje korespondence, dokumentacije, arhiva; urejanje tekstov; pregled nad podatki; skupinsko delo)

vodenje nabave, skladiščenja in prodaje

procesni (tehnični) informacijski sistemi

vodenje elektroenergetskega sistema

vodenje poleta na mars

upravljanje in vodenje naprav za ohranjanje življenjskih funkcij v intenzivni medicini

upravljanje motorja in drugih naprav avtomobila

Bistveni element na vseh področjih uporabe so računalniki, komunikacije in spremljajoče elektronske in elektromehanske naprave.


KOMUNIKACIJE

Informacijski sistem sestavljajo tudi komunikacije, ki omogočajo povezovanje delov infromacijskega sistema. Ti deli IS so opremljeni z računalniki, tako da govorimo o komunikacijah med računalniki - lokalno, krajevno, globalno.

Vsako komunikacijo sestavljajo naslednji elementi:

Oddajnik

Koder

Komunikacijski kanal

Dekoder

Sprejemnik

Šumi - Motnje

Podobno je tudi v vsakdanjem življenju. Če malo karikiramo je koder izražanje misli govorca / oddajnika in dekoder razumevanje povedanega s strani poslušalca / sprejemnika. Ob prisotnosti motenj in šumov so nesporazumi zelo verjetni. Digitalni telekomunikacijski sistemi rešujejo probleme šumov, motenj, zasedenosti, nepravilnosti, nikakor pa ne nerazumevanja ali nejasnega izražanja misli!


ŠTEVILSKI SISTEMI

Dvojiški številski sistem se uporablja za konstruiranje elektronike in strojno programiranje računalnikov in pomožnih elektronskih komponent. Z njim lahko predstavimo delovanje računalnika kot digitalnega elektronskega sistema, ki je sestavljen iz vezij, ki procesirajo in hranijo dvoje med seboj zanesljivih in ločenih stanj.

V dvojiškem sistemu se na strojnem nivoju izvajajo vse logične in aritmetične operacije v centralni procesni enoti (mikroprocesorju), naslavljanje v notranjem (delovnem) pomnilniku, ipd. Binarno / dvojiško stanje v elektroniki je predstavljeno z (napajalno) napetostjo (npr. +5V) ali z napetostjo (npr. 0V). Eno od stanj je lahko vrednostno ali logično “1” drugo je lahko vrednostno ali logično “0”.

Zapisi z večjo zmogljivostjo številskega mesta / digit-a (vrednostjo korena) so binarni faktorji dvojiškega sistema: osmiški (Oktalni) in šestnajstiški (Heksadecimalni).

Zapis števila v desetiškem (Decimalnem) sistemu (DECimal, koren 10):

( 9 7 8 6 3 0 )   = ( 9 x 105  + 7 x 104  +  8 x 103  + 6 x 102  + 3 x 101 + 0 x 101 )    =

                               10 10

    5  4  3   2  1  0  MESTO ŠTEVILA /digit)

Preračun v decimalni sistem števila v dvojiškem (Binarnem) sistemu (BINary, koren 2):

( 1 1 0 0 1 1 )   = ( 1 x 25  + 1 x 24  +0 x 23  +0 x 22  +1 x 21  +1 x 20 )     

                                2         10

   5  4  3   2  1  0  MESTO ŠTEVILA /digit)

 

 

Preračun v decimalni sistem števila v osmiškem (Oktalnem) sistemu (OCTal, koren 8):

( 7 7 8 0 6 3 )   = ( 7 x 85  + 7 x 84  + 8 x 83  + 0 x 82  + 6 x 81  + 3 x 80 )    = 

                                8 10

   5  4  3   2  1  0  MESTO ŠTEVILA /digit)

Preračun v decimalni sistem števila v šestnajstiškem (Heksadecimalnem) sistemu; (HEXadecimal, koren 16):

( 1 A E C )   = ( 1 x 163  +  10 x 162  + 14 x 161  + 12 x 160 )    = 

                       16     10

    3   2   1   0  MESTO ŠTEVILA

( 1 0 B F )   = ( 1 x 163  +  0 x 162  + 11 x 161  + 15 x 160 )    = 

                       16 10

    3   2   1   0  MESTO ŠTEVILA

Števila v šestnajstiškem (Heksadecimalnem) sistemu so naslednja:

0,1,2,3,4,5,6,7,8,9,A (=10), B (=11), C (=12), D (=13), E (=14), F (=15);

     10           10 10    10       10          10

Štetje v dvojiškem številskem sistemu (BYTE zapis v osnovnem formatu računalnika):

(000) = (00000000  + 00000001) (128) = (10000000  +  00000001)

          10                      2                       10        2

(001) = (00000001  + 00000001) (129) = (10000001  +  00000001)

        10                      2                       10        2

(002) = (00000010  + 00000001) (130) = (10000010  +  00000001)

        10                      2                       10        2

(003) = (00000011  + 00000001) (131) = (10000011  +  00000001)

        10                      2                       10        2

(004) = (00000100  + 00000001) (132) = (10000100  +  00000001)

        10                      2                       10        2

(005) = (00000100  + 00000001) (133) = (10000101  +  00000001)

        10                      2                       10        2

(006) = (00000101  + 00000001) (134) = (10000110  +  00000001)

          10       2         10        2

(007) = (00000111  + 00000001) (135) = (10000111  +  00000001)

        10       2         10        2

.............................................................................................................................

(031) = (00011111  + 00000001) (159) = (10011111  +  00000001)

          10       2         10        2

(032) = (00100000  + 00000001) (160) = (10100000  +  00000001)

          10       2         10        2

Računanje - seštevanje v številskih sistemih (primer v osmiškem s preizkusom na desni strani):

     ( 6 6 3 )   = ( 6 x 82  + 6 x 81  + 3 x 80 )    = 384 + 48 + 3 = (435)

                           8            10     10

  + ( 1 4 7 )   = ( 1 x 82  + 4 x 81  + 7 x 80 )    =   64 + 32 + 7 = (103)

       8            10     10

=======================================================

+( 1 0 3 2 )   = (1 x 83  + 3 x 81  + 2 x 80 )    =  512 + 24 + 2 = (538)

       8           10     10

Računanje - seštevanje v številskih sistemih. Primere v šestnajstiškem in dvojiškem sistemu izdelajte in vadite samostojno.

Cilj razumevanja / znanja drugih številskih sistemov je v boljšem razumevanju “lastnega” - desetiškega številskega sistema.

Binarni sistem v glavnem potrebujejo konstruktorji računalniških čipov, oktalni in predvsem heksadecimalni pa programerji ko kodirajo ukaze, ki so blizu strojni oz. elektronski opremi računalnikov in komunikacijskih naprav.

Formati zapisa in količinsko merjenje podatkov v računalniku

BIT (BInary DigiT) je osnovni element zapisa podatka v informatiki; Predstavlja dve možni vrednosti, ki ju matematično označimo z znakoma 0 ali 1. Znaka (digit-a) predstavljata števili dvojiškega (binarnega) številskega sistema. Predstavitev in dvoje povsem nasprotnih vrednosti ustreza tehnološki izvedbi - elektroniki računalnika, kjer sta predstavljeni z dvema digitalnima veličinama: električna napetost celice (digit-a) npr. +5V oz. 0V, magnetno polje v eno oz. drugo smer. Predhodniki elektronskih oz. električnih računalnikov / strojev so imeli mehanske zatiče, luknjice, utore in podobno. 

BIT  1 celica / znak / digit


BYTE  8 BIT-ov


WORD 16 BIT-ov ali 2 BYTE-a


Double WORD 32 BIT-ov ali 2 WORD-a

Kapaciteta (zmogljivost) pomnilnika podatkov v računalniku ali propustnost komunikacijskega prenosnika podatkov se meri v:

kByte                    103 Byte-ov

MByte                   106 Byte-ov

GByte                   109 Byte-ov = 1000 MByte-ov

TByte                   1012 Byte-ov = 1000 GByte-ov

Merjenje zmogljivosti in lastnosti komponent računalnika

Zmogljivost in lastnosti komponent računalnika se merijo lahko tudi z naslednjimi enotami:

MHz                     106 s-1 Osnovni (maksimalni) takt mikroprocesorja, ki določa hitrost procesiranja inštrukcij (strojnih ukazov oziroma mikroprogramskih operacij)

ms                 10-3 sekunde = milisekunda Npr. srednji čas premika čitalno bralne glave trdega diska do cilindra (sledi) s podatki (npr. HDD dostop 10ms)

ns                  10-6 sekunde = nanosekunda Npr. čas dostopa (čitanja, branja) podatka v notranjem pomnilniku (npr. RAM dostop 60ns)

kb/s, Mb/s (ali kbps, Mbps) 10+3, 10+6 bit-ov na sekundo (bps = bits per second). Npr. hitrost prenosa preko komunikacijske linije (npr. modemska hitrost 28.800 bps, hitrost prenosa v lokalni mreži 10 Mbps)

OSNOVNI FUNKCIONALNI IN SESTAVNI DELI RAČUNALNIKA

Sodoben računalnik je praviloma digitalna elektronska naprava, ki izvaja zaporedje ukazov (program) z aritmetičnimi in logičnimi operacijami. Zaporedje izvajanja programiranih ukazov je odvisno od vsakokratnih rezultatov aritmetičnih in logičnih operacij, zunanjih in notranjih pogojev in stanj priključenih naprav.

Poznamo tudi analogne elektronske računalnike, v laboratorijih pa razvijajo bio oz. nevronske računalnike.

Računalnik se je pojavil iz potrebe človeka po pomoči stroja. Najprej v matematiki. Že pred 4000 leti so uporabljali abakus za aritmetične operacije. Sredi 19. stoletja je angleški znanstvenik Babbage poskušal zgraditi prvi mehanski računalnik - analitični stroj. Tehnologija mu tega ni dovoljevala.

Prva generacija računskih strojev in računalnikov, grajenih z releji in elektronkami, je trajala do leta 1953. Druga generacija računalnikov, grajenih s tranzistorji in enostavnimi integriranimi vezji, je trajala do leta 1953. Tretja generacija računalnikov, grajenih z integriranimi vezji srednje gostote, je trajala do leta 1971, ko je bil izdelan prvi mikroprocesor.

Četrta generacija računalnikov, grajenih z integriranimi visoke gostote, katerih gostota in zmogljivost se podvoji vsakih 18 mesecev. Razvoj temelji na izjemni minituarizaciji, vedno manjši porabi in vedno večji površini integiranih vezij. Danes so mikroprocesorji in celim računalnikom ekvivalentni mikrokontrolerji že skoraj v vsaki elektronski napravi: radio, televizija, gospodinjski aparati, instrumenti, telekartice (čip kartice), itd.

Vmesnike / kontrolerje sestavlja elektronika za povezavo, preko vodila, z elementi na osnovni plošči, elektronika za krmiljenje in / ali povezavo perifernih naprav ali naprav računalnika. Vedno več elektronike vmesnikov / kontrolerjev je že vgrajene na osnovni plošči računalnika. Običajno je elektronika vmesnikov in kontrolerjev nameščena na posebnih karticah, ki jih je možno vstaviti v vodilo (bus) v zato predvidene vtiče na osnovni plošči.

Osnovne dele osebnega računalnika (PC - Personal Computer), kot jih “vidi” uporabnik oz. kupec, sestavljajo štiri skupine:

Osnovna plošča (motherboard) z elementi:

(mikro)procesor (microprocesor) MPU ali Centralna Procesna Enota CPE (Central Processing Unit CPU)

predpomnilnik (cache)

vodilo (bus) z vtiči (konektorji) za priključitev (vstavitev) vmesnikov / kontrolerjev, to je dodatnih elektronskih vezij na ločenih / samostojnih karticah (ploščah) (npr. grafične kartice)

pomnilnik (memory / RAM - Random Access Memory), notranji (delovni) pomnilnik

vmesniki / kontrolerji tipkovnice, miške, ter (odvisno od izvedbe in integracije) serijskih in paralelnih kanalov, mehkih in trdih diskov, in podobno.

Razširitvene plošče (interfaces) so dodatna elektronska vezja kot vmesniki za povezavo in/ali kontrolerji za krmiljenje naslednjih elementov in enot (večina je v novejših računalnikih vgrajena ali integrirana v čipe na osnovni plošči):

kontroler/vmesnik disketne enote (floppy disk drive)

kontroler/vmesnik trdega diska (hard disk drive)

vmesnik miške (mouse)

vmesnik tipkovnice (keyboard)

kontroler/vmesnik CD enote (compact disk drive)

vmesnik za paralelni kanal (centronics vmesnik za paralelno, byte po byte komunikacijo; npr. priključitev tiskalnika)

vmesnik za serijski kanal (vmesnik po standardu RS232 za serijsko, bit po bit komunikacijo; npr. za priključitev modema, povezavo z drugim računalnikom, in podobno) 

Naprave računalnika:

Zunanji / Masovni pomnilnik:

Disketna enota (Floppy Disc Drive)

Trdi disk (HDD - Hard Disc Drive)

Polprevodniški disk/pomnilnik (SSD - Solid-State Drive) 

CD disk (CD - Compact Disc Drive)

Tipkovnica

Miška

Napajalnik

Ohišje

Zunanje periferne naprave in enote, povezane ali priključene na računalnik:

Monitor

Tiskalnik

Modem

Optični čitalec (scanner)

Ojačevalec in Zvočniki, Radio / TV sprejemnik

Igralna palica

itd.


POVEZAVA OSNOVNIH DELOV RAČUNALNIKA

Naprave računalnika (monitor, trdi disk, disketna enota, modem, tiskalnik, miška, itd. so povezani z matično ploščo (mikroprocesorjem in notranjim pomnilnikom) preko vmesnikov, kontrolerjev in skupnega paralelnega vodila.

Slika v prilogi shematično prikazuje povezavo glavnih funkcionalnih delov računalnika (mikroprocesor, vodilo, notranji pomnilnik, vmesnike / kontrolerje, računalniške in zunanje periferne naprave).

Slika v prilogi prikazuje glavno oz. matično ploščo (motherboard) na kateri so nameščeni najbolj pomembni deli računalnika.


NAKUP RAČUNALNIKA -  POMEN IZRAZOV, NAVODILA IN PRIPOROČILA

PRIPOROČILA PRI IZBIRI IN NAKUPU RAČUNALNIKA

Pri izbiri in nakupu računalnika moramo dobro vedeti za kakšen namen bomo računalnik uporabljali. Zavedati se moramo, da se ob enaki ceni zmogljivost računalnika podvoji vsakih 18 mesecev. To praviloma velja za mikroprocesor, deloma pa tudi za notranji pomnilnik (DRAM) in masovni pomnilnik (trdi disk).

Računalnik, ki ga nameravamo kupiti naj bi bil, za obseg uporabe in našo usposobljenost, dovolj zmogljiv za naslednje leto in pol. Delne izjeme pri tem priporočilu so nekatere periferne naprave; najpogosteje je to tiskalnik.  

OPERACIJSKI SISTEM

Program, ki nadzira zagon, ustavitev in delovanje vseh elementov računalnika (aparaturne in programske opreme) se imenuje operacijski sistem.

V IBM kompatibilnih PC računalnikih je najbolj razširjen MS Windows (MicroSoft) operacijski sistem. Danes se popularno imenuje OKNA 95 (Windows 95) operacijski sistem. V učilnici uporabljamo prejšnjo generacijo operacijskega sistema, imenovano Windows for Workgroups (v osnovnem oknu ima naslov Program Manager). Vsebuje še vedno ločen, do prihoda operacijskega sistema Windows, operacijski sistem imenovan MS DOS (MicroSoft Disk Operating System). MS DOS opreracijski sistem je po svojih osnovnih funkcijah podoben operacijskemu sistemu Win 95, s to pomembno razliko, da je uporabniško mnogo manj prijazen, ker je potrebno precizno vnašati ukaze v obliki teksta - v opravilno ali ukazno vrstico. Tudi hkrtano izvajanje uporabniških programov na podpira neposredno. Za hkratno izvajanje ali izvajanje v ozadju so potrebni posebni pristopi.

Operacijski sistem oken (windows) je pravi večopravilni sistem, ker nadzira in vodi delovanje več nalog in uporabniških programov tako učinkovito, da je videti kot da delujejo istočasno in v realnem času. 

Primera na vajah: “Hkratno / istočasno” izvajanje več programov: ura, kalkulator, urejevalnik preglednic, urejevalnik teksta. Prav tako je pri povezavi na Internet potekala komunikacija in istočasno tudi delo v internet predstavitveni strani, urejanje teksta ali druga opravila.


ORGANIZACIJA PODROČIJ NA MASOVNEM POMNILNIKU

Organizacija področij (map) na masovnem pomnilniku (običajno je to trdi disk) je način strukturirane in hierarhične porazdelitve področij (direktorijev, imenikov) za shranjevanje datotek.

Organizacija področij mora omogočiti enostavno in pravilno določanje področja za shranjevanje ali uvrščanje novih datotek in njihovo hitro iskanje. Organizacija področij praviloma odraža vsebinsko ali organizacijsko razdelitev našega osebnega ali skupinskega dela, njegovih rezultatov in organizacije skupine. 

Vse kar se nahaja v zunanjem / masovnem pomnilniku (mass memory) računalnika je shranjeno v obliki datotek (file-ov ali zapisov). Velik del programa operacijskega sistema zavzema del za obvladovanje področij in datotek na masovnih pomnilnikih.  


GRAFIČNO OKOLJE / OPERACIJSKI SISTEM OKNA (Windows)

Grafično okolje oken je način kako operacijski sistem računalnika komunicira z uporabnikom. Prijaznost in enostavnost sporazumevanja z računalnikom (programi) še bolj poenostavi in pohitri miška. Z miško “klikamo” in tako ukazujemo in izbiramo, odpiramo sličice (icons) v okna in obratno zapiramo okna v sličice, premikamo sličice in okna, prilagajamo velikost oken. Pravila dela z okni in miško v programih so podobna kot v operacijskem sistemu. 

Poznamo osnovno / izhodiščno okno iz katerega lahko dosežemo vse ostalo. Izhodiščno okno je pravzaprav okno samega opracijskega sistema, ki je izhodišče za vse posege, ki jih operacijski sistem izvaja in nadzira. Pri Oknih 95 osnovno okno nima svojega okvirja oz. je vedno odprto preko celega ekrana. V njem so sličice oken ali programov. Ima samo en možen osnovni izbor (Start). Pri starejših izvedbah oken se osnovno okno imenuje “Program manager”.


IZBORI V OKOLJU OKEN

Izbor (Menu) v okolju oken je lahko glavni ali osnovni. Imenujemo ga kar Izbor (Menu). Tak izbor ima lahko skupino podizborov (Pull-down Menu), od katerih imajo nekateri lahko zopet svoje podizbore. 

Izbore odpiramo oz. izbiramo z enojnim klikom na tipko miške. Pri desničarjih je to leva tipka in praviloma kazalec na desni roki. Izbore z miško je možno izvesti tudi s pomočjo stisnjene tipke ALT in hkrati tipke znaka na tipkovnici, ki je podčrtan v izboru oz. podizboru. 


ODLAGALIŠČE (Clipboard)

Odlagališče je poseben prostor v pomnilniku za vmesno odlaganje objektov pri prenosu iz enega na drugo mesto v istem programu ali v drugem programu.

Objekt, ki ga želimo izrezati (Cut) ali kopirati (Copy) v odlagališče moramo označiti. Izrez objekta v odlagališče izvede prenos v odlagališče in brisanje označenega objekta. Pri kopiranju označenega objekta v odlagališče ni brisanja. V odlagališče lahko penesemo vse kar lahko označimo (zatemnimo).

Odlagališče za uporabnika ni vidno ker nima svojega okna. Odlagališče je začasni pomnilniški prostor, delno v notranjem pomnilniku, za obsežnejše objekte se uporabi tudi zunanji pomnilnik. 

Keyboard shortcuts:

Ctrl+C = Copy.

Ctrl+X = Cut.

Ctrl+V = Paste.


TIPKOVNICA V OKOLJU OKEN

Skoraj vse operacije z miško je možno izvesti tudi s pomočjo (kombinacije) tipk na tipkovnici. Za preklaplanje / premike med različnimi okni / programi se uporablja hkratna kombinacija tipk ALT+TAB. Za preklaplanje / premike znotraj oken / izborov(polj) istega programa se uporablja hkratna kombinacija tipk CTRL+TAB.


PROGRAMIRANJE

Programiranje je izdelava postopkov, aktivnosti za izvedbo, ki rešujejo nek problem ali nalogo.

Ti so opredeljeni (specificirani) ali opisani ali določeni na osnovi proučevanja problema.

Najprej je problem ali naloga za rešitev ali aktivnost za izvedbo.

Najprej moramo dobro poznati in precizno opisati (definirati) problem, ki ga hočemo rešiti. Določiti moramo zahteve, zbrati pomembne podatke in aktivnosti, ki odločilno vplivajo v rešitvi.

Koraki reševanja problema so naslednji:


SPOZNAVANJE, OPREDELITEV PROBLEMA / NALOGE - DEFINICIJA

- Dobro poznavanje, definicija problema, vseh okoliščin


PROUČEVANJE MOŽNIH REŠITEV - ANALIZA

- Proučevanje problema, zbiranje pomembnih podatkov in aktivnosti, iskanje možnih rešitev, kakšne so zahteve tistega, ki želi rešitev problema


OBLIKOVANJE REŠITVE - DESIGN


IZDELAVA POTEKA REŠITVE - PROGRAMIRANJE

- Izdelava postopkov, korakov, aktivnosti, ki rešijo problem oz. izvedejo za rešitev problema potrebne aktivnosti, obdelave.

Običajno za izdelavo poteka rešitve ni potrebno (ali pomembno) poznavanje konkretnega sistema ali naprave na katerem bomo reševali problem / nalogo.


DIAGRAM POTEKA PROGRAMA

Diagram poteka programa (flowchart) je grafični prikaz (pripomoček) »delovanja« programa oz. kako mora potekati izvajanje akcij in kako mora vejiti izvajanje programa, da se realizirajo zahtevani koraki, aktivnosti v skladu s programom, ki specificira rešitev problema.

Sestavljajo ga okvirčki z akcijami (izvršilnimi ukazi, inštrukcijami) in okvirčki za testiranje pogojev, kjer se glede na vrednost pogojev odloča o smeri poteka izvajanja akcij.


IZVEDBA - avtomatizacija reševanja problema, izvajanja programa (npr. Na računalniku če je to primerno) - zajemanje podatkov, procesiranje podatkov, izpis / prikaz podatkov / informacij, krmiljenje, ipd.


IZVEDBA NA RAČUNALNIKU - KODIRANJE programa v zaporedje definicij in ukazov (akcij, preverjanj stanj in pogojev) v kodirnem (“programskem”) jeziku, ki se prevede v strojno kodo za izvajanje v sistemskem računalniškem okolju. Izdela se RAČUNALNIŠKI PROGRAM - koda.  v izbranem kodirnem / programskem jeziku.


Naloga: Izračunaj vsoto vseh lihih števil v skupini podanih števil.

Definicija naloge(problema) / Analiza: Naloga je enostavna, zato ne potrebuje posebne definicije, opisa in analize.

Design: Testirati se morajo vsa podana števila in sešteti liha med njimi. 

Programiranje: Potreben je podatek o številu podanih števil ali o kriteriju kdaj je konec števil, ki se testirajo in med njimi seštevajo liha. Vseh števil je toliko kot jih določi uporabnik na začetku. Števila se generirajo naključno. Vsota vseh lihih števil se izpiše na tiskalnik. 

Diagram poteka: izdelaj diagram poteka - flowchart

Kodiranje: Napiši kodo programa (le osnovno zanko) z uporabo ukazov IF THEN ELSE ali WHILE DO oz. DO UNTIL.

Naloga: Razvrsti časovne rezultate.

Definicija naloge(problema) / Analiza: Čase razvrsti po dolžini od najkrajšega do najdaljšega. Razvrščanje naj se izvaja za vsak nov čas.

Izvedi ostale metodološke korake do izdelave diagrama poteka.

Naloga: Preživi družino / Feed Family.

Poseben primer vzet iz metodologije SADT, ki nazorno prikazuje splošno uporabnost pristopa reševanja problemov in nalog.


SPLOŠNA NAVODILA, OPOZORILA IN PRIPOROČILA

VKLOP, IZKLOP

Računalnika ne izklapljamo po nepotrebnem. Sodobnih računalnikov, ki samodejno preidejo v stanje minimalne porabe, praviloma ne izklapljamo. Izjeme so daljše odsotnosti (več kot dva dni) in možne nevarnosti (požar). 


RAČUNALNIK SE NE ODZIVA

Najprej poizkusimo “predramiti” (deblokirati) računalnik s hkratnim pritiskom na tipke Control + Alt + Delete: CTRL+ALT+DEL

Počakamo nekaj časa (najmanj 15 sekund) in poizkusimo ponovno, če se na hkratni pritisk na tipke CTRL+ALT+DEL, ni nič zgodilo.

Prehitro zaporedno pritiskanje na te tri tipke povzroči “vroči” start računalnika.

V WIN95 so ob the ukazih podana navodila in ustrezna okna s tipkami za izbor. V starejših verzijah “Oken” so navodila tekstualna.

Če se ne pojavi slika oz. tekst na ekranu potem je računalnik v popolni blokadi. V tem primeru je edina rešitev pritisk na tipko RESET.

Pri ponavljajočih se težavah zagona (starta) računalnika je potrebno, vsaj za nekaj minut izklopiti računalnik. Z izklopom se zanesljivo pobriše delovni (notranji) pomnilnik.


POSTOPEK ZAGONA IN USTAVITVE RAČUNALNIKA


REFERENCE


Literatura


Svetovni splet


sobota, 14. maj 2022

DAVEK NUSZ se UKINE na NEPREMIČNINE se NE izvede


https://www.canva.com/design/DAGSsD1Acn0/4wMcMS_iAICOsKNycfyH2A/view

(NUSZ - Nadomestilo za Uporabo Stavbnega Zemljišča - iz časov družbene lastnine)

USTAVNO PRAVNE PODLAGE IN DEJSTVA:

ZA NEPREMIČNINE SO PLAČANI VSI STROŠKI IN DAVKI, ZATO JE DODATNO OBDAVČEVANJE POMEMBNO USTAVNO PRAVNO VPRAŠANJE SPOŠTOVANJA USTAVE RS, PRAVA IN ČLOVEKOVIH PRAVIC.

ČE NEPREMIČNINA NI V FUNKCIJI JE TO PRAVICA IN ODGOVORNOST LASTNIKA, ČE PA JE V UPORABI, SE Z NJO GOSPODARI, POSLUJE, PA LASTNIK PLAČUJE VRSTO DAJATEV (OMREŽNINE, DDV, TROŠARINE IN PRISPEVKE).

Dokumenti v mapi "PritožbePresojePozivi_NAVEDBE" na povezavi LINK TU.

KONKRETNA TOŽBA je na povezavi LINK TU. TU NAVAJAM TOŽENE NEPOSREDNO - OBČINA MENGEŠ, PO PRAVNEM POUKU (FORMALISTIČNO ZARADI IZVAJANJA DAVČNIH ODLOČB) - MF/FURS

Tožena stranka: Republika Slovenija, Ministrstvo za finance

Tožena stranka zaradi neposrednih kršitev pri ravnanjih in določanjih podlag za obračun nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča (NUSZ davka): Občina Mengeš

IN POGOJNO TOŽENE ZARADI NEODZIVNOSTI / MOLKA -  Tožene odgovorne stranke zaradi molka oz. pogojno tožene odgovorne stranke zaradi neodzivnosti na poziv o ureditvi oz. presoji podlag bistva pritožbenih razlogov, to je podvajanj davkov, dajatev, prispevkov za nepremičnine v povezavi z ustavno pravno nezakonitim in vprašljivo dopustnim NUSZ davkom: Vlada RS, Ministrstvo za javno upravo, Ministrstvo za infrastrukturo; oz. Računsko sodišče RS, Ustavno sodišče RS

T   O   Ž   B   A

na podlagi pouka o pravnem sredstvu v zavrnitveni odločbi Ministrstva za finance RS, št. DT-499-13-815/2021-3 (U.p.:MF-M1-P2) z dne 29. 3. 2022 (Priloga P-8), da je neutemeljena pritožba zoper »Odločbo o NUSZ, odpremljeno 20. 5. 2021, št. zadeve: DT4224-86/2021-002506, Datum 10. 5. 2021, U.p. FURS572 S« (Priloga P-0),

zaradi kršitev Občine Mengeš v postopkih in podlagah za odločbe NUSZ davka

in zaradi ustavno pravnih spornosti, kršenja človekovih pravic in molka pozvanih o presoji bistvenih pritožbenih razlogov.

PREDLOGI ODLOČITEV SODIŠČU BODO DOPOLNJENI





ponedeljek, 28. marec 2022

mag. Tomaž ŠTEBE, ZELENI SLOVENIJE - čas je za POVEZOVANJE - ZATO delujem v ekipi POVEŽIMO SLOVENIJO!


HVALA DA STE VOLILI!
MOJA PRVA SPOZNANJA - na POVEZAVI

Kandidat mag. Tomaž ŠTEBE, Zeleni Slovenije

Območje kandidature: Občina Domžale - desni breg Kamniške Bistrice, Mengeš, Trzin (volilna enota 4 Ljubljana Bežigrad, okraj 11 - Domžale 2)

POŠTENO, GOSPODARNO IN ODGOVORNO
V HARMONIJI Z NARAVO
POVEZOVANJE, SPREJEMANJE IN PRAVA DEJANJA ZMAGUJEJO

VABIM VAS NA VOLITVE

RAZMISLITE - DEJANJA ZA VAS - LINK TU.

VSEKAKOR ODDAJTE SVOJ GLAS

HOTENJA ZMAGUJEJO

POŠTENO Z LJUBEZNIJO

VSE DOBRO !

S PESMIJO V SRCU .. 

TOMAŽ

POVEJTE, SPOROČITE, KOMENTIRAJTE ..

PROSIM ZA ODZIVE IN PREDLOGE!

VESEL BOM POGOVORA Z VAMI .. .. tomaz.stebe@gmail.com .. 051372782

KDO SEM Življenjepis - LINK TU

https://sites.google.com/site/stebetomaz/Home/About

mag. Tomaž Štebe, dipl. inž. elektrotehnike – avtomatika, magisterij znanosti - računalništvo in informatika.

Inženir aplikativec – razvijalec, SW in HW (zasnova, specifikacija, izvedba, implementacija, vzdrževanje), konzultant, projektant, tudi v tujini, ducat let odgovoren izvajalec proračunov in nalog kot izvršnik in župan, poslanec, lastnik patenta v ZDA, delujoč za pošteno in strokovno upravljanje, prav(ič)no Slovenijo – že skoraj pol stoletja.

Živel sem v Ihanu in Domžalah in sedaj v Mengšu. Še prej v Mostah pri Komendi in v Kostanjevici na Krki. Gimnazijska leta na Gimnaziji v Kamniku in študijska leta ter med delom v Belgiji sem igral košarko in bil trener v Domžalah, Mengšu ter v Temseju.

PREDVOLILNI LETAK - POVEZAVA

PREDVOLILNI LISTEK - POVEZAVA 

ZAVZEL SE BOM ZA DEJANJA, DA NAREDIMO - DEJANSKO

TŠ01: PRIMARNI VODOOSKRBNI SISTEMI SO V CELOTI DRŽAVNA INFRASTRUKTURA, TAKO KOT VIRI PITNE VODE. NE VEČ OBČINSKA ZARADI OPTIMALNEGA DELOVANJA, TO JE POVEZOVANJA CELOTNIH VODOOSKRBNIH OBMOČIJ, VAROVANJA VODOZBIRNIH IN VODOVARSTVENIH OBMOČIJ IN DOBREGA GOSPODARJENJA, PREDVSEM ZARADI VARNE, ZANESLJIVE OSKRBE Z ZDRAVO PITNO VODO ZA VSE.

TŠ02: DIGITALNI NEPOSREDEN STALEN (ON-LINE REAL TIME) DOSTOP DO VSEH ANALIZ PITNE VODE, VPLIVIH NANJO – ZA VÉDENJE IN ZAVEDANJE VSEH O POMEMBNOSTI OKOLJSKO-SONARAVNEGA RAVNANJA IN DELOVANJA NA VIRE PITNE VODE, KAKOVOST BIVANJA IN ZDRAVJE.

Podobno glede vsebnostih / kontaminantih v zraku, zemlji, hrani ter njihovih posledicah na zdravje, z lokacijskimi podatki ter korelacijo za ugotavljanje vplivov na zdravje in kakovost bivanja.

Temeljna človekova pravica je védenje, dolžnost pa zavedanje in odgovorno ravnanje!

TŠ03: UKINITEV NADOMESTILA (DAVKA) ZA UPORABO STAVBNEGA ZEMLJIŠČA NUSZ UVEDENEGA V ČASU DRUŽBENE LASTNINE. KOMPENZACIJA, IZPAD, TEGA OBČINSKEGA DAVKA SE NADOMESTI Z ZVIŠANJEM DOHODNINE (DAVKA) OD DOHODKA DRŽAVI, KI PRIPADA OBČINAM (PRIMERNE PORABE). DRŽAVA PA Z DIGITALIZACIJO IN AVTOMATIZACIJO TER POENOSTAVITVIJO POSTOPKOV IN DEBIROKRATIZACIJO, OPTIMIZIRA IN ZMANJŠA STROŠKE DELOVANJA.

OBDAVČITEV NEPREMIČNIN JE NEUSTAVNA IN SE NE IZVEDE. USTAVNEMU SODIŠČU SE POSREDUJE POBUDA ZA (PONOVNO) PRESOJO GLEDE NA TO, DA SO ZA NEPREMIČNINE PLAČANI VSI STROŠKI IN DAVKI, ZATO JE DODATNO OBDAVČEVANJE POMEMBNO USTAVNO VPRAŠANJE SPOŠTOVANJA USTAVE RS, PRAVA IN ČLOVEKOVIH PRAVIC. ČE NEPREMIČNINA NI V FUNKCIJI JE TO PRAVICA IN ODGOVORNOST LASTNIKA, ČE PA JE V UPORABI, SE Z NJO GOSPODARI, POSLUJE, PA LASTNIK PLAČUJE VRSTO DAJATEV (OMREŽNINE, DDV, TROŠARINE IN PRISPEVKE).

TŠ04: POENOSTAVITEV ADMINISTRATIVNIH IN UPRAVNIH POSTOPKOV Z RESNO DIGITALIZACIJO, NPR. VARNA IN VERODOSTOJNA KRIPTO TEHNOLOGIJA AVTENTIKACIJE; POPOLNO BREZPAPIRNO DELOVANJE; DEBIROKRATIZACIJO IN AVTOMATIZMI – SOFT NAMESTO HARD.

TŠ05: ENOTEN PORTAL ZA CELOTNO UPRAVO DRŽAVE, OBČIN, SODSTVA, IPD (konkretne izboljšave in spremembe še navedemo – zgled Estonija, ki ji nikakor ne sledimo konkretno).

TŠ06: IZLOČANJE ENERGETSKIH VSEBIN (PLINA) IZ ZA TO PRIMERNIH (TRDIH KOMUNALNIH) ODPADKOV (INCINERATION, RESOURCE); PRESOJA REKONSTRUKCIJE TEŠ6 ZA VPLINJANJE ODPADKOV OZ. SLABIH ENERGENTOV.

TŠ07: PLAČILO PREVZEMA KOMUNALNIH ODPADKOV RAZNIM PUBLIKUSOM ŠELE PO DEJANSKI NADZOROVANI DOKONČNI OBDELAVI.

TŠ08: UVEDBA ELEKTRONSKIH GLASOVANJ NA PODLAGI KVALIFICIRANEGA ELEKTRONSKEGA PODPISA IN DIGITALNE KRIPTO TEHNOLOGIJE AVTENTIKACIJE; POSTOPOMA SE ZMANJŠUJE ŠTEVILO VOLIŠČ.

TŠ09: POŠTENO PAČEVANJE CESTNINE ZA TOVORNJAKE NA VSEH CESTAH V SORAZMERJU S POVZROČENO ŠKODO NA CESTAH. MOŽNO LE S SATELITSKIM CESTNINJENJEM, KI BI MORAL BITI UVEDEN ŽE PRED DUCATOM LET. VEČ NA LINK TU

PRISPEVKI ZA CESTE SE MINIMIZIRAJO. 

TŠ10: ??

Se nadaljuje

ZAKAJ SEM JAZ VAŠ ČLOVEK

Dobro poznam Bistriško Savsko dolino. Njene izzive, priložnosti, uspehe in probleme. Javno in politično ter z odgovornimi nalogami delujem dobrih 30-let. Pet let v Domžalah kot član skupščine in izvršnega sveta, zadnji 2 leti njegov predsednik (vir: prispevek 11 Tomaž Štebe 'Služil, skrbel, pomagal občanom' v knjigi DEMOS na Domžalskem). Osem let kot župan Občine Mengeš. In kot poslanec v letih 2005 do 2008.

KAJ SO KLJUČNI PROBLEMI V MOJI LOKALNI SKUPNOSTI IN KAJ LAHKO JAZ NAREDIM ZATO, DA JIH REŠIM?

Na območju Domžal, Mengša in Trzina oz. širše v Bistriški dolini so glavni izzivi:

-        Neučinkovit javni promet v somestju Ljubljane, ki bi pritegnil dnevne prevoze na delo v Ljubljano. Že pred 20-leti sem se zavzemal za dvotirno moderno železniško povezavo, najprej do Trzina kjer bi bil poslovno, športni, parkirni center. Kasneje bi to železniško povezavo modernizirali do Domžal in kot drugi tir železnice proti Jesenicam, mimo Mengša, Komende, Brnika in Kranja.

Čas je za izvedbo, še prej pa temeljita odprta strokovna inženirska, prostorska analiza in javna obravnava pristopa. Tudi s proučitvijo uporabnosti digitalne mobilnosti, dela na daljavo, razpršenimi uradi, in podobno.

-        Problematična in tvegana nepovezanost vodooskrbnih sistemov, ki so obremenjena z onesnaževanjem in brez resne rezerve – tudi MO Ljubljana.

Primarni vodooskrbni sistemi postanejo v celoti državna infrastruktura, tako kot viri pitne vode, zaradi optimalnega delovanja, to je povezovanja celotnih vodooskrbnih območij, varovanja vodozbirnih in vodovarstvenih območij in dobrega gospodarjenja, predvsem zaradi varne, zanesljive oskrbe z zdravo pitno vodo za vse.

Zapisi o tem - spodaj LINKI.

-        Digitalni neposreden stalen (on-line real time) dostop do vseh analiz pitne vode, vplivih nanjo – za védenje in zavedanje vseh o pomembnosti okoljsko-sonaravnega ravnanja in delovanja na vire pitne vode, kakovost bivanja in zdravje (in podobno glede vsebnostih / kontaminantih v zraku, zemlji, hrani ter njihovih posledicah na zdravje, z lokacijskimi podatki ter korelacijo za ugotavljanje vplivov na zdravje in kakovost bivanja).

-        Visokotehnološko podjetništvo je priložnost na našem območju z dobrimi povezavami in lepim okoljem za delo in bivanje. Tudi za globalna podjetja. Z nepovratnimi sredstvi se podprejo projekti v podporo. Tudi za podjetniške inkubatorje, coworkig, ..

-         ..

KATERE TRI LJUDI/LJUBLJENČKE/STVARI IMAM RES RAD

V veselje in zadovoljstvo ter posebne pozornosti so deležni moji štirje vnuki, Jan, Jakob, Bor, Jernej, in moja najboljša prijateljica vnukinja Eva. Ko mečemo na koš smo še posebej razigrani. Najstarejši Jan je nadarjen in dober košarkar.

ZAKAJ SEM NA LISTI ZELENIH SLOVENIJE, VREDNOTE

Skrb za zdravje, zdravo bivanje je odgovorno ravnanje z naravo in okoljem, z našo Zemljo, vsemi njenimi t.i. sferami. To me še posebej nagovarja, velja in je obveza dejavno delovati za Zelene Slovenije.

KAKŠNO PRIHODNOST VAM BOM ZAGOTOVIL?

Zeleno                              HARMONIJA Z NARAVO

  Digitalno                         GOSPODARNOST

      Realno Resno             RESNICA

         Avtomatsko              ENOSTAVNOST, HITRO

            Verodostojno         PRAV(IČ)NOST

               Osebno              SOCIALNOST, HUMANOST

ZAKAJ SEM VREDEN VAŠEGA ZAUPANJA?

Že desetletja se trudim in borim za človeka vredno bivanje in varovanje narave. Z dejanji in prizadevanji kot državljan - davkoplačevalec, v Civilni iniciativi Mengeš in pri Zelenih Slovenije.

Tudi z malimi dejanji kot posameznik: dosledno ločeno oddajanje odpadkov, poberem vsak odpadek, bio odpadke kompostiramo, držim se 4 pristopov R: Reduce, Reuse, Recycle, Resourse.

Udejanjam in bom zelena digitalna in gospodarna prava dejanja ter uspešno, konkurenčno, inovativno podjetništvo, moderno izobraževanje, pošteno socialo, učinkovito vodenje, pošten nadzor in sodstvo. Vse z enakim pomenom za razvojno in konkurenčno Slovenijo in zdravo okolje ter kakovostno bivanje, zadovoljstvo in nagrajevanje vseh, ki si prizadevajo, pošteno delajo in živijo.

Prava dejanja bom usklajeval strokovno, javno, politično v dialogu z vsemi zavzetimi, ki so pripravljeni, si želijo pošteno in argumentirano razpravo.

Nimam delnic slovenskih podjetij s solastništvom države.

Ravnam se po maminem napotilu, da nobeno kosilo ni zastonj. 

Primeri mojih aktivnosti, prizadevanj, objav, predlogov, itd.:

https://www.facebook.com/CivilnaIniciativaMenges

https://www.facebook.com/alpskavodaizpodkrvavcaod1960zavse

GLAS ZA umnosti PROTI neumnostim / VOICE FOR sense AGAINST nonsense

https://1planet4u.blogspot.com/

https://www.facebook.com/1planet4u

https://www.facebook.com/tomaz.stebe/

https://www.linkedin.com/in/tomazstebe/details/education/

https://www.facebook.com/KoperRailwayReassessment

2TiRailwayIssuesActionCalls

KAJ LAHKO NAREDIMO SKUPAJ (povezava na lokalne probleme)

Predlagajte oz. podprite moje aktivnosti, borbe, dejanja, prizadevanja.

V KAJ JAZ RES VERJAMEM

V nezmotljivost Stvarstva.

Če ne postaviš dobrih temeljev, se z zadevo ubadaš vse življenje in nato se ti še zruši.

Noben boj ni zaman, ko delujemo z vero v poštenje in pravičnost.

Osebnost nas prisili, da se premaknemo, obveznost, da nadaljujemo, disciplina pa, da vztrajamo!

ZAKAJ SEM JAZ DRUGAČEN KOT OSTALI KANDIDATI?

Vse borbe, ki jih vodim in trud, ki ga vlagam kot državljan in davkoplačevalec me delajo že kar za čudaka. Oziroma me nekateri za takega imajo. Namesto, da bi sodelovali, si pomagali in bi skupaj postali močnejši. 

V javni službi sem bil vedno operativec. V politiki so mi bistvene vrednote in služenje za skupno dobro.

Zapis o mojih začetkih je v knjigi DEMOS na Domžalskem 2020.

NA POT RAZUMA [pámet je boljša kot žamet] ..

.. NAPREJ IN NAVZGOR - Ultreia et Suseia 

GREMO NA VOLITVE DA ZMAGAMO

PRAVI RAZVOJ - PODLAGE

POŠTENO, ZAVZETO, NAPREDNO, ČLOVEKU IN OKOLJU PRIJAZNO PODJETNIŠTVO

PRAVA GOSPODARNA ZELENA ZDRAVA DIGITALNA DEJANJA

DOBRA KOMUNIKACIJA Zavedanje.AKCIJA.Napredek


MOJE VREDNOTE

Poglejte zadnjo alinejo .. POVEZOVANJE!



MOJA DEJANJA IN PRIZADEVANJA - v slikah



















MOJA DEJANJA IN PRIZADEVANJA - narejene objave, vloge, zahteve, pritožbe, ..

NARAVA OKOLJE HRANA LJUDJE ZDRAVJE VODA ZRAK ZEMLJA HRANA SEVANJE HRUP






Civilna iniciativa Mengeš … delujemo: Svetovni dan voda/Zemlje 2019; Od leta 2000 – 20-ič ogled Izvirov alpske vode in vodozbirnega območja izpod Krvavca
[Mengšan 2019 april stran 42]
Ustanovljeni smo, da presežemo sramoto, tragedijo in preprečimo nerazumno ukinjanje oskrbe z alpsko vodo iz 30-odstotno našega skupinskega vodooskrbnega sistema, z vsemi demokratičnimi in sodno-pravnimi sredstvi! In delujemo z vedno več povezav s podobno mislečimi. Nenazadnje zaradi naših predhodnikov, ki so lepo in uspešno poskrbeli za nas, mi pa smo dolžni za naše zanamce. Pošten namen, delo za skupno dobro in vztrajnost ter odločnost se prej ali slej sprejeti večinsko in uspešni.
V EU hiši Evropskega parlamenta in komisije v Ljubljani smo 20. marca organizirali posvet ob Svetovnem dnevu voda 2019. Prof. dr. Mitja Rismal, dr. Peter Kralj (preko skype-povezave), Jože Horvat, Vido Kregar in mag. Tomaž Štebe smo predstavili pomen védenja o vsebnostih (kontaminantih) in vplivih na pitno vodo za zavedanje in dejanja za odpravljanje sedanjih in preteklih onesnaževanj – za bolj zdravo pitno vodo – 'voda za vse - brez izjem'. Poročilo je na http://1planet4u.blogspot.com/.../svetovni-dan-voda-2019....
Mednarodni dan Zemlje 22. aprila 2019 poteka pod geslom "zavarujmo ogrožene vrste" – smo tudi ljudje ogrožena vrsta ... smo sposobni, pripravljeni, … zavarovati tudi sebe poleg drugih ogroženih vrst?!
Kaj predlagate, da so naša ožja - občinska, širša - regijska, narodna - državna DEJANJA za zaščito in zavarovanje rastlin, živali, ljudi – Zemlje? Na primer:
Čebele na Mengeškem polju, Drnovem, …, ki jih ogroža z uporabo spornih, nevarnih herbicidov intenzivno kmetijstvo. Strokovni zaključek hidrogeologa je, da je podtalnica ogrožena zaradi razrahljane zaščitne zgornje plast zemlje zaradi preglobokega oranja in vplivov kmetijstva, prometa in urbanizacije.
Aktivno onesnaževanje z nevarnimi izcednimi spojinami v prodnato podtalnico zaradi nezakonitega ravnanja z odpadki v nekdanji 'hitlerjevi' (naziv za puščavnika) 'skedovski' jami pri Mostah (predvsem Publicus, morda tudi Biotera, Rešet, ...). Posledično je ogroženo in prizadeto zdravje ljudi zaradi kontaminacije (zastrupljanja!) na vodozbirnem in vodovarstvenem območju domžalskih črpališč (vodnjakov) iz podtalnice.
Betoniranja in onesnaževanja Pšate se nadaljujejo. Izjavljanje in podpisovanje pobude Pšata studenec, razen simboličnega, nima učinka.
[PRESTAVLJENO IZ 20. APRIL NA PREDVIDOMA 25. MAJ !!!] v soboto, pa bomo izvedli dvajseti ogled Izvirov alpske vode nad spodnjo postajo žičnice na Krvavec. Od leta 2000 neprekinjeno vsako leto z ogledi in pobiranjem odpadkov opazujemo in dokumentiramo dogajanje na virih alpske vode in v okolju, ko prehodimo enega od treh grabnov do Gospince oz. Kriške planine, tudi do Zvoha smo že šli.
Dobrodošli vsi, tudi če pridete samo na ogled. Posebej pa ste povabljeni tisti, ki ste že bili z nami. Našli se boste na pripetih slikah.
Prosim, da sporočite udeležbo na 'tomaz.stebe@gmail.com ali na 051 372782 ali s komentarjem na to objavo. Vabilo bo še objavljeno!
Za pohod imejte s seboj malico. Za svojo varnost odgovarja vsak sam. Priporočamo ustrezno gorniško pohodno opremo in pripravljenost. Za vreče in rokavice ter prevoz z žičnico ter zakusko na koncu bomo poskrbeli.



Osnovno besedilo poslano za objavo v Mengšan 2019 februar.
Kazensko-odškodninsko –
RUŠENJE 30 odstotkov mengeškega vodovoda izpod Krvavca!
Nepredstavljivo – toda resnično! Sramota in popolno nespoštovanje do naših predhodnikov iz Mengša, ki so izborili in zgradili vodovod z alpsko vodo.
Ne bomo popustili!
Tudi če tožilstvo (iz Domžal) še ne vidi utemeljenega suma kaznivega dejanja. Za tožilca (iz Domžal) rušenje javne, skupne lastnine, ne pomeni dovolj utemeljenega razloga za kazensko odškodninski pregon odgovornih.
Varuhinja človekovih pravic, nekdanja tožilka, pa tudi ne.
(Ne)predstavljivo! (Ne)normalno!!
Prilagam zgoraj omenjena izdelka varuhinje (nekdanje tožilke) in tožilca (iz Domžal).
mag. Tomaž Štebe, vodja CIM
19. februarja 2019 bo minilo 10 let od sprejema sklepov, da:
1. »občina Mengeš ohrani dosedanjo oskrbo s pitno vodo izpod alpskega območja Krvavca.«.
2. Občina Mengeš zagotovi svoj delež virov za modernizacijo, povečanje zmogljivosti in gospodarjenje obstoječega Vodooskrbnega sistema Krvavec.
3. Občina Mengeš se vključi v projekt povečanja zmogljivosti Vodooskrbnega sistema Krvavec in z ostalimi občinami solastnicami nadaljuje pripravo dokumentacije za odobritev kohezijskih sredstev Evropske unije in proračunskih sredstev Republike Slovenije v primeru, da se iz tega vira zagotovi 100-odstotna oskrba s pitno vodo, ki zadostuje za Občino Mengeš.
Tudi tretji sklep je realen saj je z vodnim dovoljenjem za 143 l/s za Občino Mengeš s 30% pravic zagotovljeno dovolj količin že samo iz alpske vode - 42,9 l/s.







*****

Nadaljevanje in dopolnitev preteklih prizadevanj ter pravih dejanj - glej zapisa ob volitvah v EU in SI parlament.

Kandidiram v volilni enoti 4 Ljubljana Bežigrad, v okraju 11 na območju Občine Domžale (desni breg Kamniške Bistrice), Občine Mengeš in Občine Trzin - v naseljih: 




Zapis ob zadnjih volitvah v Državni zbor / SI parlament je na povezavi ..

 .. https://glasljudiaktivneskupnosti.blogspot.com/2018/05/cas-je-za-zelene-slovenije-dejanja.html - Čas je za ZELENE SLOVENIJE! DEJANJA MODREGA člana ekipe ZELENIH SLOVENIJE Tomaža ŠTEBETA

Zapis ob zadnjih volitvah v EU parlament

GREM NA VOLITVE .. DELUJEM AKTIVNO .. Mati ZEMLJA – JAZ sem z NJO, ONA je z MENOJ

Add caption

NAPREDNA  EVROPSKA ZVEZA

IN Z NJO SLOVENIJA

Nacionalnim državam Evrope naj bi bila zgled organiziranja in delovanja Švicarska konfederacija. Švica je kot globalno EU omejena z ozemljem in viri toda kljub temu med ali celo pred najbolj uspešnimi državami.
Uspela je zgraditi močno gospodarstvo, uspešno civilno družbo z resnično vladavino prava in ohranila zdravo življenjsko in naravno okolje.

V Sloveniji se žal le besedno zgledujemo po Švici. V resnici pa za njo in mnogimi državami zaostajamo.
Nekaj mojih predlogov je v nadaljevanju. Tudi takih, ki jih lahko najbolje izvedemo v EU.


 MLADOSTN- ZELENI SLOVENIJE 
Add caption
Smo mladi, ki jim ni vseeno, mladostni in izkušeni, ki jih podpiramo, smo med političnimi, ideološkimi in interesnimi poli povezovalni, umirjeni, neobremenjeni, ustvarjalni, delovni.
Med nami je mesto samo za etične in poštene!
MLADI: sedanjost, prihodnost! 55+ naše bogastvo!


NORMALNA država - NEZAMENLJIVI naravni viri!

KONKURENČNO TRŽNO DIGITALNO ZELENO gospodarstvo

OBČEČLOVEŠKE VREDNOTE - poštenje, spoštovanje, odgovornost do narodne in kulturne identitete, ..

NEODVISNO, PRAV(IČ)NO sodstvo!

Kot Avstrija - OHRANJANJE, SKRB, VAROVANJE NARAVE, OKOLJA
Kot Nemčija - GOSPODARJENJE, INFRASTRUKTURA, ENERGETIKA (OBNOVLJIVI VIRI)
Kot Skandinavija - SOCIALA, IZOBRAŽEVANJE, ENAKE MOŽNOSTI, VSEŽIVLJENJSKO UČENJE
Kot Islandija - PRAVO, PRAVICA, ODPRAVA KORUPCIJE
Kot Estonija - DIGITALNA ZELENA DRUŽBA

  ZELENI   SLOVENIJE     DEJANJA  

Skrbno gospodarimo – SLOVENIJA – Ohranjamo – Varujemo

DOSEGLI BOMO, DA
 TUDI EU UKREPA:
CESTNINE TOVORNJAKOV VIŠJE IN PO VSEH CESTAH,
TOVORI NA ŽELEZNICO;

SMETARINE NIŽJE, MANJ ODPADKOV IN EKOLOŠKO PREDELANI;

JAVNI POTNIŠKI PREVOZ BREZPLAČEN;

.. PREDLAGAJTE ZELENA DEJANJA!!

Stroški vseh bodo nižji tudi zaradi PRIHRANKOV s PRAVO ZELENO DIGITALNO organizacijo družbe, države, gospodarstva, izobraževanja, vsakodnevnih opravil posameznikov.
VÉDENJE o vsem, kar vpliva na naše zdravje, okolje, naravo
z neposrednim in takojšnjim dostopom z ZELENIMI DIGITALNIMI aplikacijami.

Komentarji