Skupno število ogledov strani

petek, 10. oktober 2014

(Samo)kadrovanje 'brat-uš-kov' .. Se je sposobna po vsem tem komurkoli opravičit!? Primer odkritosti "Politika te je nastavila, jest sem te nastavil! ".

We expect that she has enough political and civil culture to apologize to her citizens, Mr. Juncker and MEPs for the self-appointed and self-destructed commissioner post.


Je pa tipičen primer kadrovanja v SI. Takih 'brat-uš-kov' je po položajih veliko. Ona je morda ekstrem, saj se je po-brat-ila kar sama s seboj!!

Prilagam tipičen, odkrito povedan, primer .. Politika te je nastavila, jest sem te nastavil! // Mercator CEO Zoran Jankovic gets dissed by the Slovenian prime minister Tone Rop.


Je pa napačno uporabljati izraz 'šerifi', ker so ti varuhi zakonitosti in poštenja. V 'balkanskem' kontekstu pa so seveda vse kaj drugega. Opravičujem se balkancem za tako uporabo izraza.

Vse dobro!

CIM – CIVILNA INICIATIVA MENGEŠ – LOKALNE VOLITVE 2014

Zahvaljujem se  za sodelovanje, podporo, spodbude in glasove za CIM in za mojo kandidaturo za župana na lokalnih volitvah. Med volivci maloštevilna podpora zahteva premislek in spremenjeno ravnanje v prihodnje.
Naše poslanstvo je sedaj širše - sites.google.com/site/civilnamenges. Cilji so objavljeni tu. Jih dopolnjujemo. Veseli bomo vaših predlogov, mnenj, spodbud.
Glede ohranjanja oskrbe Občine Mengeš z alpsko vodo izpod Krvavca je naše poslanstvo trdno. Kot solastniki, imetniki vodnega dovoljenja in pravic smo soodgovorni in kot verodostojni partnerji moramo sodelovati pri obnovi naše solastnine. Naše geslo glede tega je »POVEZOVANJE – BOLJŠA VODA – ZDRAVJE« (ZA VSE NAS). Namenjamo ga vsem nam, sosedom in širše.
Kakovost življenja, delo in zaslužek nas in prihodnjih generacij so (ne)posredno odvisni od temeljnih dobrin. Ena od teh je zdrava pitna voda.
Pripravljeni smo za sodelovanje in usklajevanje ter skupno delo v dobro vseh nas.
"Sveta ne morem spremeniti sama, lahko pa vržem kamen v vodo, da jo vzvalovim." (Mati Tereza)
Civilna iniciativa Mengeš

Nevladna organizacija civilne družbe Civilna iniciativa Mengeš



sreda, 8. oktober 2014

Hvala lepa volivkam in volivcem za podporo vrednotam in programu, pa tudi navedbam o spornostih in negospodarnostih

3. oktobra 2014 smo posredovali podrobnejši opis kaj bomo postorili oz. se zavzemali in kaj je bilo v zadnjih osmih letih neprimerno, nezakonito oz. v nasprotju z interesom občine in občanov. Nabor zadev, ki sem jih pripravil ni bil kompleten. Na tem mestu ga bom dopolnjeval oz. navajal pobude, vprašanja in zahteve ter gradiva, ki jih bom posredoval kot svetnik CIM Svetu Občine Mengeš in drugim inštitucijam v SI oz. EU.

Vabim vas k sodelovanju, prosim vas za podporo, vesel bom vaših nasvetov in predlogov.

Kaj bomo postorili oz. za kaj se bomo zavzemali: 

povezovanje, ohranitev, posodobitev, povečanje kapacitet Vodovoda Krvavec – dvainpolkratno povečanje cen vodarine, ki ga je sprejela Občina Mengeš aprila 2013, omogoča vzdržno financiranje, modernizacija s povečanjem kapacitete za polovico in povezovanje pa nedvoumno opravičuje najvišji možen delež EU-sofinanciranja;

podpora podjetnosti – skupinske pisarne, delavnice in podobno (coworking); spodbude pri pogojih kreditiranja; urejanje in širitev poslovnih območij (od cone Topole proti obvoznici, v sedaj degradirani nekdanji opekarni); domače in mednarodno sodelovanje, povezovanje, izmenjava znanj, pomoč obrti pri širjenju poslovanja; konkurenčnost občine pri dajatvah in pogojih;

športna dvorana, arhitekturno umeščena v sklop povečanja šole, brez poseganja v park – srednjeročno bi bilo potrebno določiti lokacijo nove šole in vrtca –
varianta vzhodno od južnega krožišča obvoznice in prireditveno-športno-poslovnega območja (morda v sodelovanju z občino Trzin in gospodarstvom);

trajnostno ravnanje z odpadki – zmanjšanje količin, stroškov, cen – merjenje oddanih odpadkov oz. cenovno motiviranje za skrbno ločevanje in zmanjševanje količin ostankov odpadkov, katerih odlaganje je najdražje (usmeritev 'nič nekoristnih odpadkov/zero waste');

dokončanje obvoznice; proga Brnik–Jesenice ob Mengšu – obnova državnih cest v mestu, doseči moramo potek drugega tira po trasi Ljubljana–Domžale–
Mengeš–Komenda–Brnik [letališče Jožeta Pučnika]–Kranj–Jesenice;

ureditev vitalnih prostorov mesta in občine – Tonhovina, Mengeški bajer/jezero in območje opekarne, drevored proti Lipcam, pot ob razbremenilniku do Kamniške Bistrice;

skrb za okolje – urejanje degradiranih lokacij in preteklih, zakopanih bremen – predvsem s sredstvi EU; kanalizacija in mikrobiološke naprave za Dobeno;

uvedba krožišč; celovito posodabljanje ulic – pred Gasilsko-godbenim domom, na Glavnem trgu – Šolski ulici in še kje; ureditev prostora Doma počitka in območja propadajoče novogradnje; modernizacija oz. obnova ulic in cest, predvsem v Malem Mengšu (Liparjeva, Rašiška, Hribarjeva, Slomškova, ...);


prosto dostopen brezžični internet – širokopasovni, ugodne storitve v oblaku, konkurenčen operater IKT-storitev, brezplačen WiFi za osnovne storitve za vse (po zgledu skandinavskih držav).

Številne pobude, vprašanja, opozorila, konkretni predlogi,

ki smo jih posredovali ter zahteve, da se uredijo nepravilnosti in slabosti, niso bili upoštevani ali so bili celo zavrnjeni. Objavljene naj bi bile na spleti strani občine www.menges.si/obcina-menges/organi/obcinski-svet/pobude-in-vprasanja-os/ je pa večina gradiv objavljena na spletni strani CIM - sites.google.com/site/civilnamenges/ .


Županova večina, njegova lista LOM, SLS in LDS (sedaj SMO) so konkretne pobude vztrajno zavračali. 

Z dvema podžupanoma od leta 2007 (edina sprememba statuta) je bila večina zagotavljana (8 let LOM in SLS, 4 leta LDS). En podžupan 'stane' občino 20 tisoč eur letno. Ob številčnejši upravi z več prostori je en dodaten župan stal občino v osmih letih 160 tisoč eur.

Vsa ta uprava, skupaj z večino v Svetu občine, pa ni pripravljena premisliti in urediti, na primer, niti tako računsko preproste zadeve, kot je neverjetno, neupravičeno dvakratno zaračunavanje volumna storitve praznenja posod z mešanimi odpadki, glede na dejansko opravljeno, ki ga je Javno komunalno podjetje Prodnik tri leta zaračunavalo uporabnikom. Glasilo Mengšan pa celo objavlja, med volilno kampanjo, njihove neresnice in pristranskosti.

Župan oz. njegova večina v svetu občine je (na primer): nezakonito, v nasprotju z javnim razpisom in pogodbo, spremenil v škodo občine in uporabnikov, pogoje koncesionarju za plin; brez ustreznega proračunskega sklepa sveta in brez javnega razpisa, nezakonito vrnil pritličje stavbe Melodije, kjer so bili, na mestu rojstne hiše Janeza Trdine, predvideni prostori za javne potrebe; ustrežljivo je pristal na to, da je, sedaj propadla firma, lahko zgradila dodatno nadstropje oz. še enkrat več stanovanj v propadajočem objektu pri Domu počitka (brez strokovnega soglasja za to odgovorne kustosinje); z neprimernimi dejanji poglablja spor z lastnikom graščine; ne ukrepa in ne uredi odnosa z lastnikom zgornje graščine, ki je ogradil in 'prevzel' drevored, v lasti občine; v osmih letih ni dosege, da se dokonča zadnja petina obvoznice ter še prej obnovijo vse državne ceste v mestu; razveljavil je edinstven odlok o teleinformacijskem sistemu s katerim je občina lastnica kabelskih kanalizacij (podobno kot vodovoda); enostransko in pristransko prekinil sodelovanje z Muzejem Mengeš, ne da bi imel konkretno alternativo; ni uredil odškodnin pri prekomernem hrupu letal; in najnovejša – ni imel nobenih pripomb na 3 metre visok vodovodni objekt ob kužnem znamenju, kljub temu, da je projektant predlagal varianti vkopanega objekta oz. njegovo postavitev ob glavni cesti; itd.

Brez utemeljitve in dokazov eni in isti ljudje javno govorijo in pišejo neresnice in laži. Najbolj pogosto župan France Jerič in svetnik g. France Hribar (SLS). Ponavljajoče laži pa počasi prodirajo kot resnice. Taki ljudje, s kazensko odgovornostjo, zavajajo javnost in me poskušajo blatiti med ljudmi, ker sam opozarjam na nepravilnosti ter dosledno delujem v skladu s pravili in izključno v interesu občine in občanov. V času volilne kampanje je v zadnjem Mengšanu na tak način delovalo celo javno podjetje Prodnik in z neresničnimi navedbami zavajalo bralce, da je očitke o dvojnem zaračunavanju mešanih odpadkov zavrnilo tudi sodišče, da je potrdilo, da so neutemeljeni in da so se srečevali z očitki tudi na Svetu občine na predlog in zavajajoče trditve g. Štebeta. Sodba ni pravnomočna, vložena je pritožba, o zadevi pa bo presojalo Računsko sodišče (Pobudo je vložilo Ministrstvo za kmetijstvo in okolje, dne 19. 8. 2014, zadeva št. 35406-30/2014/9, revidiranca Občina Mengeš in JKP Pordnik d.o.o., Domžale), Občinsko redarstvo pa je odstopilo prijavo na Inšpektorat RS za kmetijstvo, gozdarstvo, hrano, okolje (dne 4. 8. 2014, zadeva št. 0612-0043/2014-18). Vse to tudi moje vztrajne zahteve.
Na primer: DARS je imel (in verjetno še ima) v programu hitro cesto, ki naj bi povezala AC kraka Gorenjske in Štajerske (Želodnik Vodice). Poslanec Janez Per je dosegel, da se temu doda tudi obvoz(nica) od Kolodvorske do Slovenske ceste. Le-ta je bila v času njegovega mandata ni bila umeščena v prostor in načrtovana v skladu s pravili. Na plan iz leta 1997 so bile vložene utemeljene ustavne pobude. Ministrstvo za promet je leta 1999 začelo s postopkom umeščanja v prostor povezovalne hitre ceste in obvoznice Mengeš (dopis št. 350-04-06/98 z dne 21.04.1999). Sestavil in vodil sem operativno delovno skupino, ki je pripravila temeljita stališča, predloge in zahteve do predlogov variant. Dosegli smo številne popravke, žal ne vse, se odločili za srednjo varianto ter uvedli krožišča. Kor poslanec sem potem, predvsem z vztrajnostjo in stalnimi pregledovanji dosegel, da je bil izdelan izvedben projekt (LUZ), zagotovljen denar in izbran izvajalec (SCT, leta 2008).

Varianta športne dvorane v sklopu telovadnice in šole s povečanjem učilnic in avle ter ostalim (garderobe za športe na zunanjih igriščih) v že zaseden proctor, ne pa kot se poskuša v odprt prostor parka in reke Pšate. Že davno smo načrtovali zunanje sanitarije in tuše ter ostalo za aktivnosti v parku. Kvalitetni napitniki (tudi za hladnejše dni), ..

Medobčinski vodovod Krvavec ter kamniški, domžalski, kranjski, pa tudi ljubljanski vodovodi bi povezani, skupaj delujoči in enotno upravljani zagotavljali boljšo, varnejšo, zanesljivejšo in gospodarnejšo oskrbo s pitno vodo, tudi izpod alpskih vrhov.
Tako bi se z manjšimi stroški hitreje in temeljiteje obnovil vodovod. Ob tem bi bilo tudi bolje utemeljeno in bistveno ugodnejše sofinanciranje iz EU (pravzaprav našega denarja). 
Primeri za tak pristop so istrski, pomurski in podravski vodovod.

Podrobno spremljam tudi dogajanje pri obnovi Vodovoda Krvavec ter aktiviranje vodnjaka in vrtin na Mengeškem polju. 


Ranljivost vodnega vira / vodonosnika na območju vrtine VDG-3 (med glavno cesto na zahodu z VDG-2 in potjo v Lipce - kužno znamenje, z VDG-4) s sledečimi hidrogeološkimi lastnostmi (povzeto, geo-hidro, 2010):
- Triasni karbonati predstavljajo vodni vir vrtine VDG-3. Podzemna voda v karbonatnem vodonosniku je pod rahlim pritiskom in se na območju vrtine VDG-3 nahaja na globini 15m pod koto terena in je hidravlično povezana z vodo v zgornjem vodonosniku.
- .. Karbonatni vodonosnik je prekrit s prodnopeščenim vodonosnikom, katerega debelina na obravnavani lokaciji znaša ca. 75m in je prekrit z do 1m debelo plastjo humusa s prodom, ki zaradi stalnega rahljanja ne predstavlja dobre zaščite vodonosnika pred onesnaževanjem. Debelina nezaščitene cone prodnopeščenega vodonosnika znaša ca. 11m (odvisno od padavinskega obdobja) in vsebuje manj meljne komponente kot zaščitena cona. Karbonatni vodonosnik je močno razpokan in kavernozen (kontakt je verjetno le mestoma zatesnjen) kar posledično pomeni, da se voda iz zgornjega vodonosnika lahko meša z vodo iz spodnjega vodonosnika. V primeru onesnaženja zgornjega vodonosnika onesnaženje zlahka doseže tudi spodnji karbonatni vodonosnik.




sreda, 1. oktober 2014

POVEZOVANJE - BOLJŠA VODA -- ZDRAVJE -- ZA VSE NAS

PREDSTAVITEV UREJANJA OSKRBE Z ZDRAVO PITNO VODO OBMOČJA
MED KAMNIŠKO-SAVINJSKIMI ALPAMI IN SAVO
Knjižnica Domžale, 13. april 2012
Organizatorji: Društvo za varstvo okolja Domžale Kamnik, Civilna iniciativa Mengeš za alpsko vodo izpod Krvavca, Jamarski klub Kamnik, Odbor za ohranitev kvalitete podeželskega bivalnega okolja Suhadole.
Nosilno oz. uvodno predavanje sta imela avtorja knjig in sodelujoča v polemiki izpred ducata let na osnovi prispevka dr. Petra Kralja "Prej ali slej bomo pili vodo izpod Alp" (Delo, priloga Znanost, 12. 6. 2000) in odziv nanj prof. dr. Mitje Rismala "Se bomo le umikali" štirinajst dni pozneje.
Predstavitev je odprl g. Jože Nemec, predsednik Društva za varstvo okolja Domžale Kamnik. Omenil je pomen zdrave pitne vode in opisal aktivnosti Društva za varovanje okolja Domžale Kamnik.
Povabljene goste, predavatelje, je predstavil in predstavitev je vodil mag. Tomaž Štebe, namestnik vodje Civilne iniciative Mengeš za alpsko vodo izpod Krvavca.
Uporabniki pričakujemo:
Kakovost, varnost, zanesljivost.
               Za primerno ceno!
Kdo zagotavlja celovito in usklajeno gospodarjenje?
Kakšno je stanje, kako v prihodnje?
.. na primer v Ljubljanski urbani regiji .. v porečju Kamniške Bistrice, Ljubljanice, Iške, srednje Save ..
Kako je s povezovanjem virov in sistemov?
Ali ni to prvi korak k učinkoviti, zanesljivi, varni in kakovostni oskrbi z zdravo pitno vodo?
Kakšne so prakse in priporočila strokovnjakov?
Razvojni programi Osrednje Slovenske (statistične) Regije – Ljubljanske Urbane Regije (Vir: Osrednja slovenska statistična / Ljubljanska urbana regija RAZVOJNI NAČRT Pregled podprogramov in projektov: 2002-06 / 2007-2013, obravnavano v letu 2004):

torek, 16. september 2014

Moja samostojna kandidatura za župana Občine Mengeš na lokalnih volitvah 5. oktobra 2014, skupaj in s podporo samostojne liste CIM - Civilna iniciativa Mengeš

Odločil sem se za samostojno kandidaturo za župana Občine Mengeš s podporo volivcev.

Kandidiram s podporo samostojne liste CIMCIVILNA INICIATIVA MENGEŠ - RADI IMAMO MENGEŠ, LOKO, TOPOLE, DOBENO!

Sem upokojenec, aktiven državljan in informatik (v ZDA so mi letos januarja priznali patent za lokacijske storitve o naravnih virih).

Moje geslo je OBČINA ZA VSE OBČANE.

Zavzemam se za:

- povezovanje, ohranitev, posodobitev, povečanje kapacitet Medobčinskega vodovoda Krvavec;

- podporo podjetnosti: skupinske pisarne in delavnice (coworking); spodbude pri pogojih kreditiranja; urejanje in širitev poslovnih območij (od cone Tople proti obvoznici, v sedaj degradirani nekdanji opekarni); domače in mednarodno sodelovanje, povezovanje, izmenjave znanj, pomoč obrti pri širjenju poslovanja; konkurenčnost občine pri dajatvah in pogojih; itd.

- športno dvorano, arhitekturno umeščeno v sklop povečanja šole, brez poseganja v park za dolgoročne potrebe šole v parku; Srednjeročno določiti lokacijo nove šole in vrtca  - varianta vzhodno od južnega krožišča obvoznice ter prireditveno športno poslovnega območja (morda v sodelovanju z občino Trzin);

- dokončanje obvoznice;

- železniško progo Brnik–Jesenice ob Mengšu (drugi tir Ljubljana-Domžale-Mengeš-Komenda-Brnik [letališče Jožeta Pučnika]-Kranj-Jesenice);

- uvedbo krožišč (pred gasilsko godbenim domom, glavni trg z domom počitka in novo pozidavo);

- celovito posodabljanje ulic (Hribarjeva, Slomškova, Liparjeva, Rašiška, ..);

- ureditev vitalnih prostorov mesta (Tonhovina, Mengeški bajer / jezero in območje opekarne);

- trajnostno ravnanje z odpadki – zmanjšanje količin, stroškov, cen;

- skrb za okolje (urejanje degradiranih lokacij in preteklih, zakopanih, bremen - predvsem s sredstvi EU; kanalizacija in mikročistile naprave na Dobenem);

- prosto dostopen internet: širokopasovni, ugodne storitve v oblaku, konkurenčen operater IKT storitev, brezplačen WiFi za osnovne storitve za vse;

- sodelovanje, nepristranskost in resnico.

Objava 001 (20140916, dopolnjena 20140917)

četrtek, 8. december 2011

PREDLOGI ZA (novo, 2.0, ..) SLOVENIJO

Se sproti dopolnjuje s čim več konkretnimi kratkoročnimi in dolgoročnimi rešitvami ter sistemskimi ukrepi izhoda iz krize in za konkurenčnost gospodarstva, kakovost izobraževanja in življenja.
Prosim za pripombe, dopolnitve, predvsem pa za predloge. Vesel jih bom!
Prednostno (časovno/ukrep):
P.1.          Energetika:
P.1.1.   Milijardo € kot (ne)povratna (EU in SI) sredstva v URE (60%) in OVE (40%) v naslednjih treh letih z učinki na ekonomijo, socialo, okolje in proračun;

P.1.2.   Posodobitev blokov 4 in 5 za postopen prehod v zmanjšanje neučinkovite rabe energije in v nadomeščanje proizvodnje elektrike oz. energije iz obnovljivih virov ter kasneje v uporabo bolj učinkovitih in okoljsko ter za zdravje sprejemljivejših tehnologij izrabe premogov;
(STOP TEŠ6 à GO TEŠ4&5; bolje »Naprej Blok 4&5 – STOP TEŠ 6«)
P.1.3.   Ustavitev investicije v TEŠ6. TAKOJ! Resnično neodvisna in kompetentna presoja vsej ravnanj akterjev ter ne nazadnje ukrepi in tožbe proti vsem akterjem (ministrom, Vladi RS, .., tudi EU, kot je EIB, ne nazadnje pa neposredno korporativnim upravljavcem HSE, TEŠ in podobno), za neodgovorno in nezakonito vodenje projekta in investicije, neukrepanje, pristajanje na gotova dejstva in sicer:
-    izbor rešitev in priprava dokumentacije brez spoštovanja predpisov in stroke ter kršenje »Uredbe o enotni metodologiji za pripravo in obravnavo investicijske dokumentacije na področju javnih financ (Uradni list št. 60/2006)«;
-    neustrezna, nekompetentna izdelava variant (časovno napihnjena obnova blokov 4 in 5);
-    prevzemanje pogodbenih obveznosti in izvajanje investicije brez predhodne zaprte finančne konstrukcije;
-    neutemeljena uporaba (glej odločbo informacijske pooblaščenke) poslovnih tajnosti ter prikrivanje in zavlačevanje posredovanja dokumentacije strokovni in širši javnosti;
-    enormno povečanje stroškov;
-    visoka rizičnost projekta, tudi po mnenju kreditodajalca EIB, neodvisnih strokovnjakov in civilne družbe;
-    neustavitev oz. nadaljevanje izvajanja investicije kljub zavrnitvi poroštva v Državnem zboru;
-    itd.
P.2.          Promet in logistika:
P.2.1.   (e)Cestninjenje:
-        V letu dni uvedba cestninjenja na osnovi satelitske navigacije za tovorna vozila na celotnem cestnem omrežju in proučitev najenostavnejšega pristopa izvedbe preko ustrezne prilagoditve preizkušenega in uveljavljenega Toll Collect–a na Slovenski pravni red in njeno obračunavanje uporabe cestnega omrežja (Zaračunavanje najenostavneje implementira mobilni operater). Za Slovenske rešitve v obliki pilotskih sistemov je prepozno, ker je zadnja Vlada odstopila od podedovanega pilotskega sistema in akcijskega načrta o uvedbi lastnega sistema v letu 2009!
-        TAKOJ ustaviti mednarodni javni razpis, ker je neustrezen in pristranski zaradi omejevanja na avtocestni sistem in favoriziranja mikrovalovne tehnologije;
-        TAKOJ uvesti sorazmernejše in pravičnejše plačevanje uporabe prometne infrastrukture, glede na stroške/koristi in okoljske vplive, kar pomeni, da se strošek, predvsem tranzitnega tovornega prometa poveča (skoraj 90% preko Slovenije);
-        TAKOJ se za osebna vozila se ukinejo cestnine (več kot nadomesti jih pravičnejše plačevanje škode tovornega prometa na infrastrukturi);
P.2.2.   Prometna (javna) infrastruktura:
-        V letu dni se skupaj z EU ali s sosednjimi državami uvede dodatek na ceno bencina, ki je namenjen za vlaganja v javni promet, po možnosti šele ob sočasni uvedbi v državah EU;
-        V štirih letih se uvede celovito upravljanje prometa (usmerjanje, varnost, nadzor) in logistike na osnovi satelitske navigacije;
-        V letu dni modernizacija železniške infrastrukture in dodatnih AC osi na osnovi koncesij, tudi z AC, če je potrebno.
P.3.          Informatika:
-        Enotna informacijska infrastruktura celotne javne uprave preko združitve sistemske opreme in storitev SPIZ, ZZZS, DURS, Ministrstev, njenih organov in zavodov, UE, Občin,  .. (varnost, zaupnost, hranjenje, vzdrževanje, integriteta/nepodvajanje in povezljivost podatkov) ter kombiniranje z modernimi rešitvami (rešitve v oblakih, predvsem pa zmanjšanje stroškov in tveganj preko kompetentnega in sorodnega outsourcinga (npr. z bankami, kot so uspešni primeri v tujini);
-        Enotna identifikacijska eOsebna kartica za vse javne storitve tudi za postopno uvedbo eVolitev. Največja (ne)umnost je (bil poskus !?) uvedbe posebne 'upokojenske' identifikacijske kartice. V preteklosti pa resnično neumna (in koruptivna) uvedba potrjevalnih terminalov za zdravstveno izkaznico.
-        Ukinitev EMŠO, ki ima nerodno rojstni datum v 'kodi' oznake EMŠO, ki sicer ni sporna glede osebnih podatkov, dokler ne veš za katero osebo gre. Dovolj je DŠ, ki jo dobi dojenček takoj ob rojstvu!
P.4.      Demokracija:
-        Volitve (lokalne, državnozborske, predsedniške) in referendumi na določen dan v letu.
-        Za 20% povečati prag izpolnjevanja pogojev za referendume.
-        Razpisovanje (formalni sklep s specifičnimi pravili) volitev (lokalne, državnozborske, predsedniške) in referendumov so 'avtomatski', se izvedejo po službeni dolžnosti in pravilih takoj ko se predložijo izpolnjeni pogoji (o njih ne sklepajo v parlamentu ali v občinskih svetih).
-        Overovitev podpor volivcev se ne izvaja preko obrazcev, ki se morajo zbirati (prenašati) pri organizatorjih, kar je nepraktično, težavno, zamudno in po nepotrebnem stane, pač pa se volivec pred uradno osebo (le) podpiše na obrazec, uradna oseba pa na osnovi njegovega podpisa in dokumenta s fotografijo, vnese podporo v informacijski sistem MNZ. MNZ ali javna uprava po končanem roku predloži rezultat, to je število zbranih podpor. Podpore se lahko izvajajo, poleg UE-jev, tudi na vložiščih občin in drugih uradov, ki imajo dostop do informacijske hrbtenice javne uprave.
P.5.      Javna uprava (občine, pokrajine, država):
-        Oskrbni in primarni sistemi na nivo regij/pokrajin (ne v pristojnosti občin). Odločanje o širših zadevah se s [(pre)majhnih] občin prenese na pokrajinski nivo (do njihove ustanovitve na državni). Taki sistemi so (sedaj občinski): vodooskrba, prostorski načrti, ravnanje z odpadki, redarstvo, energetika, informatika (IKT), EU kohezija, ..
-        Zmanjšanje števila ministrstev, organov v sestavi, agencij oz. združevanje sorodnih funkcij, storitev, obdelav, konkretno na primer z enim zapisom vseh socialnih, zdravstvenih in pokojninskih storitev in pravic v stroškovnem, časovnem, upravnem pomenu.
-        Uvedba pokrajin in zmanjšanje oz. prehod vodstev ter skupnih funkcij upravnih enot na pokrajine, ki naj bi jih bilo največ 8. Prestolnica Ljubljana je posebna enota.

P.6.      Pravna zaščita:
-        Obratni dokazni postopek uveljaviti pri vseh s strani uradnih oseb ugotovljenih spornih dejanjih, predvsem glede poseganja in pridobivanja premoženja, lastnine in pravic s tem, da ima obdolženi, če dokaže neutemeljenost sumov enostavno pravico za povrnitev s tem nastalih stroškov in drugih posledic;