Skupno število ogledov strani

torek, 16. september 2014

Moja samostojna kandidatura za župana Občine Mengeš na lokalnih volitvah 5. oktobra 2014, skupaj in s podporo samostojne liste CIM - Civilna iniciativa Mengeš

Odločil sem se za samostojno kandidaturo za župana Občine Mengeš s podporo volivcev.

Kandidiram s podporo samostojne liste CIMCIVILNA INICIATIVA MENGEŠ - RADI IMAMO MENGEŠ, LOKO, TOPOLE, DOBENO!

Sem upokojenec, aktiven državljan in informatik (v ZDA so mi letos januarja priznali patent za lokacijske storitve o naravnih virih).

Moje geslo je OBČINA ZA VSE OBČANE.

Zavzemam se za:

- povezovanje, ohranitev, posodobitev, povečanje kapacitet Medobčinskega vodovoda Krvavec;

- podporo podjetnosti: skupinske pisarne in delavnice (coworking); spodbude pri pogojih kreditiranja; urejanje in širitev poslovnih območij (od cone Tople proti obvoznici, v sedaj degradirani nekdanji opekarni); domače in mednarodno sodelovanje, povezovanje, izmenjave znanj, pomoč obrti pri širjenju poslovanja; konkurenčnost občine pri dajatvah in pogojih; itd.

- športno dvorano, arhitekturno umeščeno v sklop povečanja šole, brez poseganja v park za dolgoročne potrebe šole v parku; Srednjeročno določiti lokacijo nove šole in vrtca  - varianta vzhodno od južnega krožišča obvoznice ter prireditveno športno poslovnega območja (morda v sodelovanju z občino Trzin);

- dokončanje obvoznice;

- železniško progo Brnik–Jesenice ob Mengšu (drugi tir Ljubljana-Domžale-Mengeš-Komenda-Brnik [letališče Jožeta Pučnika]-Kranj-Jesenice);

- uvedbo krožišč (pred gasilsko godbenim domom, glavni trg z domom počitka in novo pozidavo);

- celovito posodabljanje ulic (Hribarjeva, Slomškova, Liparjeva, Rašiška, ..);

- ureditev vitalnih prostorov mesta (Tonhovina, Mengeški bajer / jezero in območje opekarne);

- trajnostno ravnanje z odpadki – zmanjšanje količin, stroškov, cen;

- skrb za okolje (urejanje degradiranih lokacij in preteklih, zakopanih, bremen - predvsem s sredstvi EU; kanalizacija in mikročistile naprave na Dobenem);

- prosto dostopen internet: širokopasovni, ugodne storitve v oblaku, konkurenčen operater IKT storitev, brezplačen WiFi za osnovne storitve za vse;

- sodelovanje, nepristranskost in resnico.

Objava 001 (20140916, dopolnjena 20140917)

četrtek, 8. december 2011

PREDLOGI ZA (novo, 2.0, ..) SLOVENIJO

Se sproti dopolnjuje s čim več konkretnimi kratkoročnimi in dolgoročnimi rešitvami ter sistemskimi ukrepi izhoda iz krize in za konkurenčnost gospodarstva, kakovost izobraževanja in življenja.
Prosim za pripombe, dopolnitve, predvsem pa za predloge. Vesel jih bom!
Prednostno (časovno/ukrep):
P.1.          Energetika:
P.1.1.   Milijardo € kot (ne)povratna (EU in SI) sredstva v URE (60%) in OVE (40%) v naslednjih treh letih z učinki na ekonomijo, socialo, okolje in proračun;

P.1.2.   Posodobitev blokov 4 in 5 za postopen prehod v zmanjšanje neučinkovite rabe energije in v nadomeščanje proizvodnje elektrike oz. energije iz obnovljivih virov ter kasneje v uporabo bolj učinkovitih in okoljsko ter za zdravje sprejemljivejših tehnologij izrabe premogov;
(STOP TEŠ6 à GO TEŠ4&5; bolje »Naprej Blok 4&5 – STOP TEŠ 6«)
P.1.3.   Ustavitev investicije v TEŠ6. TAKOJ! Resnično neodvisna in kompetentna presoja vsej ravnanj akterjev ter ne nazadnje ukrepi in tožbe proti vsem akterjem (ministrom, Vladi RS, .., tudi EU, kot je EIB, ne nazadnje pa neposredno korporativnim upravljavcem HSE, TEŠ in podobno), za neodgovorno in nezakonito vodenje projekta in investicije, neukrepanje, pristajanje na gotova dejstva in sicer:
-    izbor rešitev in priprava dokumentacije brez spoštovanja predpisov in stroke ter kršenje »Uredbe o enotni metodologiji za pripravo in obravnavo investicijske dokumentacije na področju javnih financ (Uradni list št. 60/2006)«;
-    neustrezna, nekompetentna izdelava variant (časovno napihnjena obnova blokov 4 in 5);
-    prevzemanje pogodbenih obveznosti in izvajanje investicije brez predhodne zaprte finančne konstrukcije;
-    neutemeljena uporaba (glej odločbo informacijske pooblaščenke) poslovnih tajnosti ter prikrivanje in zavlačevanje posredovanja dokumentacije strokovni in širši javnosti;
-    enormno povečanje stroškov;
-    visoka rizičnost projekta, tudi po mnenju kreditodajalca EIB, neodvisnih strokovnjakov in civilne družbe;
-    neustavitev oz. nadaljevanje izvajanja investicije kljub zavrnitvi poroštva v Državnem zboru;
-    itd.
P.2.          Promet in logistika:
P.2.1.   (e)Cestninjenje:
-        V letu dni uvedba cestninjenja na osnovi satelitske navigacije za tovorna vozila na celotnem cestnem omrežju in proučitev najenostavnejšega pristopa izvedbe preko ustrezne prilagoditve preizkušenega in uveljavljenega Toll Collect–a na Slovenski pravni red in njeno obračunavanje uporabe cestnega omrežja (Zaračunavanje najenostavneje implementira mobilni operater). Za Slovenske rešitve v obliki pilotskih sistemov je prepozno, ker je zadnja Vlada odstopila od podedovanega pilotskega sistema in akcijskega načrta o uvedbi lastnega sistema v letu 2009!
-        TAKOJ ustaviti mednarodni javni razpis, ker je neustrezen in pristranski zaradi omejevanja na avtocestni sistem in favoriziranja mikrovalovne tehnologije;
-        TAKOJ uvesti sorazmernejše in pravičnejše plačevanje uporabe prometne infrastrukture, glede na stroške/koristi in okoljske vplive, kar pomeni, da se strošek, predvsem tranzitnega tovornega prometa poveča (skoraj 90% preko Slovenije);
-        TAKOJ se za osebna vozila se ukinejo cestnine (več kot nadomesti jih pravičnejše plačevanje škode tovornega prometa na infrastrukturi);
P.2.2.   Prometna (javna) infrastruktura:
-        V letu dni se skupaj z EU ali s sosednjimi državami uvede dodatek na ceno bencina, ki je namenjen za vlaganja v javni promet, po možnosti šele ob sočasni uvedbi v državah EU;
-        V štirih letih se uvede celovito upravljanje prometa (usmerjanje, varnost, nadzor) in logistike na osnovi satelitske navigacije;
-        V letu dni modernizacija železniške infrastrukture in dodatnih AC osi na osnovi koncesij, tudi z AC, če je potrebno.
P.3.          Informatika:
-        Enotna informacijska infrastruktura celotne javne uprave preko združitve sistemske opreme in storitev SPIZ, ZZZS, DURS, Ministrstev, njenih organov in zavodov, UE, Občin,  .. (varnost, zaupnost, hranjenje, vzdrževanje, integriteta/nepodvajanje in povezljivost podatkov) ter kombiniranje z modernimi rešitvami (rešitve v oblakih, predvsem pa zmanjšanje stroškov in tveganj preko kompetentnega in sorodnega outsourcinga (npr. z bankami, kot so uspešni primeri v tujini);
-        Enotna identifikacijska eOsebna kartica za vse javne storitve tudi za postopno uvedbo eVolitev. Največja (ne)umnost je (bil poskus !?) uvedbe posebne 'upokojenske' identifikacijske kartice. V preteklosti pa resnično neumna (in koruptivna) uvedba potrjevalnih terminalov za zdravstveno izkaznico.
-        Ukinitev EMŠO, ki ima nerodno rojstni datum v 'kodi' oznake EMŠO, ki sicer ni sporna glede osebnih podatkov, dokler ne veš za katero osebo gre. Dovolj je DŠ, ki jo dobi dojenček takoj ob rojstvu!
P.4.      Demokracija:
-        Volitve (lokalne, državnozborske, predsedniške) in referendumi na določen dan v letu.
-        Za 20% povečati prag izpolnjevanja pogojev za referendume.
-        Razpisovanje (formalni sklep s specifičnimi pravili) volitev (lokalne, državnozborske, predsedniške) in referendumov so 'avtomatski', se izvedejo po službeni dolžnosti in pravilih takoj ko se predložijo izpolnjeni pogoji (o njih ne sklepajo v parlamentu ali v občinskih svetih).
-        Overovitev podpor volivcev se ne izvaja preko obrazcev, ki se morajo zbirati (prenašati) pri organizatorjih, kar je nepraktično, težavno, zamudno in po nepotrebnem stane, pač pa se volivec pred uradno osebo (le) podpiše na obrazec, uradna oseba pa na osnovi njegovega podpisa in dokumenta s fotografijo, vnese podporo v informacijski sistem MNZ. MNZ ali javna uprava po končanem roku predloži rezultat, to je število zbranih podpor. Podpore se lahko izvajajo, poleg UE-jev, tudi na vložiščih občin in drugih uradov, ki imajo dostop do informacijske hrbtenice javne uprave.
P.5.      Javna uprava (občine, pokrajine, država):
-        Oskrbni in primarni sistemi na nivo regij/pokrajin (ne v pristojnosti občin). Odločanje o širših zadevah se s [(pre)majhnih] občin prenese na pokrajinski nivo (do njihove ustanovitve na državni). Taki sistemi so (sedaj občinski): vodooskrba, prostorski načrti, ravnanje z odpadki, redarstvo, energetika, informatika (IKT), EU kohezija, ..
-        Zmanjšanje števila ministrstev, organov v sestavi, agencij oz. združevanje sorodnih funkcij, storitev, obdelav, konkretno na primer z enim zapisom vseh socialnih, zdravstvenih in pokojninskih storitev in pravic v stroškovnem, časovnem, upravnem pomenu.
-        Uvedba pokrajin in zmanjšanje oz. prehod vodstev ter skupnih funkcij upravnih enot na pokrajine, ki naj bi jih bilo največ 8. Prestolnica Ljubljana je posebna enota.

P.6.      Pravna zaščita:
-        Obratni dokazni postopek uveljaviti pri vseh s strani uradnih oseb ugotovljenih spornih dejanjih, predvsem glede poseganja in pridobivanja premoženja, lastnine in pravic s tem, da ima obdolženi, če dokaže neutemeljenost sumov enostavno pravico za povrnitev s tem nastalih stroškov in drugih posledic;

ponedeljek, 10. oktober 2011

Steve(n Paul) Jobs - inovativne, neustaljene poti; misli [povzeto po virih]

Stay Hungry! Stay Foolish!


Keep Looking! Don't Settle!
Ostajaj lačen (novih poti, znanja) ≡ [Ne odnehaj z doseženim; uči se; ..]
Ostajaj mimo ustaljenih, znanih poti  ≡ [spoznavaj; raziskuj; ..]


Največkrat je posredovan govor diplomantom na Stanfordu leta 2005:
http://www.youtube.com/watch?v=D1R-jKKp3NA
S Slovenskimi podnapisi:
- Prvi del:   --> http://www.youtube.com/watch?v=DaQc5KAgGug
- Drugi del: 
--> http://www.youtube.com/watch?v=3hMu2fZABaQ



Povzemam zanimive dele zapisov

This was, in essence the advice he had for the “freshers” who had joined the prestigious Ivy League University in California, USA in that year. The advice might as well have been extended to not just every scholar in the world but to everybody else who value creativity. Learning is a process and not any finite event. But much more than the mere statement of a well acknowledged truism, it is a clarion call to all to never settle at any destination in life, but to continue to strive to be better. The only way to ensure the energy for this outlook to life remains undiminished, is to always thirst for more knowledge in the belief that what is already known is nothing compared to what can still be learned. There can be nobody more fit to have preached this than the Steve Job, whose creative energy continued to remain at its peak even as entered the late 50s of life, having designed extremely successful “cool” products that did not end with just personal computers and laptops, but also went ahead to redefine the way the world listened to music, watched movies, kept in touch, or visited the virtual world of the internet. Quite without doubt one of the richest man in the world today, there probably would not be many anywhere whose lifestyles have not been influenced in some way or the other by the numerous creations of somebody who may go down in history as one of the most creative men ever.
Arguably in this sense he would have touched more lives than even his old time arch rival and founder of Microsoft, Bill Gates, although on the philanthropic mission and not just creativity, the latter would be undoubtedly far beyond him, too far perhaps for him to ever catch up.
This is not an attempt to assess and compare the achievements of the two. There is in fact little left to be written about them and their achievements anymore. The point is merely to underscore the message so well articulated by Job that creativity is about remaining creative forever, and this precisely through a willingness to remain hungry and have the humility to acknowledge there can never be anything as enough when it comes to learning.
This spirit of adventure, defined by a burning desire to discover, invent, venture and take risk has been the hallmark of all successful and creative societies. Consequently, all societies which have ceased to be adventurous would with a measure of certainty, stagnate and ultimately fade into insignificance.
The important and more urgent question is, where would our own society fare against such a barometer of creative energy?
Are we still hungry for achievement?
Can we still claim to be creative?
It’s probably is a mixed bag. On the one hand there is a constant escalation of what is probably the biggest agent for the destruction of creativity – official corruption.
Merit, enterprise, endurance and all such priceless qualities that add to the creative energy of a society are being systematically decimated. By choice and increasingly by compulsion, more and more are being drawn into the vortex of this depthless Black Hole of corruption.
Sadly, the accepted social goal of respectability today has also come to be simply “wealth” without any qualification as to how it had been acquired. The easiest way to acquire wealth in the present social circumstance being corruption, the issue has undergone a terrible mutation so that it has literally come to mean the most corrupt and thereby the most filthily rich, are also the most respected citizens of today.
If this is one side of the story, there is another where the picture is not so depressing. In fields of activities autonomous of the government job market, the hunger for achievement is still undiminished.
The evidence in the manner the state’s theatre, cinema, other performing arts, doctors, scientists, sportspersons etc, consistently earn the respect of the rest of the country and the world? 
Life -
"You can't connect the dots looking forward, you can only connect them looking backwards. So you have to trust that the dots will somehow connect in your future. You have to trust in something: your gut, destiny, life, karma, whatever. Because believing that the dots will connect down the road will give you the confidence to follow your heart, even when it leads you off the well worn path." (Stanford Commencement, 2005)
On innovation and those that push it -
"Here's to the crazy ones, the misfits, the rebels, the troublemakers, the round pegs in the square holes... the ones who see things differently -- they're not fond of rules... You can quote them, disagree with them, glorify or vilify them, but the only thing you can't do is ignore them because they change things... they push the human race forward, and while some may see them as the crazy ones, we see genius, because the ones who are crazy enough to think that they can change the world, are the ones who do"
UPDATED October 5, 2011

Steve Jobs’s Patents

The 317 Apple patents that list Steven P. Jobs among the group of inventors offer a glimpse at his legendary say over the minute details of the company’s products — from the company’s iconic computer cases to the glass staircases that are featured in many Apple stores. Related Article »




+++ http://www.techrepublic.com/photos/cracking-open-the-apple-macintosh-classic/206772

The Mac Classic awaits its fate

The Apple Mac is one of the most famous and easily recognizable personal computers ever manufactured. In this Cracking Open Photo Gallery, TechRepublic examines just what went into a Mac Classic -- and what technology was like in 1991.

Povzeto po navedenih virih, ki jim pripadajo vse avtorske in druge pravice.

ponedeljek, 3. oktober 2011

To je (predvsem) Amerika - Župan New Yorka doniral $50 milijonov, da se rešijo termoelektrarn na premog

Ni pravljica! Lahko Michaelu Bloombergu, županu NYC, milijonarju, ki mu je služenje mestu čast in slava. Ni mu mar za termo-premogovne lobije, niti za prevoznike (npr. Indonezijskega) premoga in ne zaveda se, da so v ozadju milijardni posli.
Kako mu je uspelo postati milijarder? Poglejte ---> http://www.bloomberg.com/about/ - zaveda se kakšno moč imajo informacije, koristne, pozitivne in poštene.
Tudi v civilni družbi "Davkoplačevalci se ne damo" se bomo morali povezali s tako daljnovidnimi podporniki kot so ga dobili v Sierra Club ---> http://www.sierraclub.org/.

petek, 17. junij 2011

Čudežna rast povprečnih plač v Sloveniji ves čas krize! ZAKAJ?

Oglejte si čar statistike povprečja. Bom pogledal še rast števila brezposelnih, ki so verjetno zaslužni za to, da so plače zaposlenih vedno višje, proračunski prihodki (davki) vedno manjši.
In seveda smo daleč od konkurenčnosti, kvalitetnih, dobička(davko)nosnih in trajnih delovnih mest, ki je temeljni vzrok krize, ki se zaradi 60-letnega zaostajanja Slovenskega gospodarstva samo še poglablja. Le temeljite reforme šolstva in pravosodja ter ekonomske in davčne politike, privatizacija, medijska kritičnost, zdravstva, javne uprave, ipd. nas lahko počasi začno vleči v smer uspešne družbe.

Tomaž Štebe
Davkoplačevalci se ne damo

"POVPREČNA MESEČNA PLAČA (NOVA METODOLOGIJA, OD JAN. 2006 V EUR)
januar 2006 - april 2011 (začasni podatki)

Podatki o povprečnih mesečnih plačah od januarja  2007 so zbrani in objavljeni v evrih. Podatki za leto 2006 so bili zbrani v  tolarjih. Za analitične in informativne namene, smo podatke za leto 2006  preračunali iz tolarjev v evre po nepreklicnem menjalnem razmerju 1 EUR=239,64  SIT.    

Objavljeni podatki so rezultat statističnega raziskovanja Mesečno poročilo o plačah pri pravnih osebah (Obrazec 1 – ZAP/M). Podatke zanj zbira Agencija za javnopravne evidence in storitve in jih pošilja na Statistični urad Republike Slovenije, ta pa jih statistično obdela. V raziskovanje Obrazec 1 – ZAP/M so 
vključene zaposlene osebe s pogodbami o zaposlitvi pri pravnih osebah. V raziskovanje niso zajeti samostojni podjetniki posamezniki in pri njih zaposlene osebe, osebe, ki opravljajo poklicno dejavnost, in kmetje.

Rezultati niso primerljivi s prejšnjim raziskovanjem mesečno poročilo o plačah in zaposlenih osebah v podjetjih, družbah in organizacijah (ZAP/M). Razlike so nastale zaradi spremembe metodologije, drugačnega načina zajetja podatkov in drugačnega statističnega urejanja podatkov. Serija podatkov vključuje tudi po novi metodologiji preračunane podatke za leto 2004, ki se uporabljajo izključno za izračun indeskov plač po novi metodologiji.

Zajeto obdobje: januar 2006 - april 2011  (začasni podatki)
© Statisticni urad Republike Slovenije.